نیوز سیتی!
16 دی 1401 - 14:17

خطای انسانی؛ دلیل بروز حریق در جنگل‌های غرب مازندران

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران_ منطقه نوشهر گفت: به‌دلیل سهل‌انگاری سهوی و خطای انسانی در حال عبور از مسیر جنگلی دلسم ویسر متاسفانه بصورت لکه‌ای حدو یک هکتار از پوشش گیاهی سطحی کف جنگل مورد حریق قرار گرفت .

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مرادی صادق فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران_ منطقه نوشهر  درباره دلیل وقوع و میزان آسیب آتش‌سوزی جنگل ویسر نوشهر ، اظهار کرد: به‌دلیل سهل‌انگاری سهوی و خطای انسانی در حال عبور از مسیر جنگلی دلسم ویسر متاسفانه بصورت لکه‌ای  حدو یک هکتار از پوشش گیاهی سطحی کف جنگل مورد حریق قرار گرفت.

وی افزود: باتوجه به وقوع حریق در ساعت ۱۷ عصر که آغاز کاهش درجه حرارت شبانه بوده، سردی هوا کمک شایانی به تسریع در خاموش شدن آتش کف جنگل کرد. 

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران_ منطقه نوشهر بیان کرد:  با حضور نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست، بسیج جوامع محلی و شورا و دهیار دلسوز منطقه  و همیاران طبیعت ،آتش در ساعت ۲۲ کنترل شد.

  مرادی صادق تصریح کرد:  به‌دلیل صعب‌العبور بودن و شیب بسیار بالای منطقه تا کنترل نهایی و اطمینان خاطر از وضعیت حفاظتی منطقه ،نیروهای حفاظتی و مردمی تا ساعت یک بامداد در عرصه حضور میدانی داشتیم و سحرگاه روز پنج‌شنبه با خاطری جمع به سرجنگلبانی و محیط‌بانی خود بازگشت کردند.  

وی در پایان با تاکید بر اینکه همه با هم همیار طبیعت و یاری‌گر یکدیگر باشیم، گفت: مردم، افراد علاقه‌مند به طبیعت‌گردی و حتی دامداران و شکارچیان درخواست عاجل در ارتباط با خاموش کردن آتش در محل اقامت یا تفرجی خود را داربم؛ به این دلیل که عرصه مملو از برگ‌های خزان و مستعد حریق است. 

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس
شناسه خبر: 958396

مهمترین اخبار ایران و جهان: