نیوز سیتی!
17 دی 1401 - 11:37

بلاتکلیفی برای «فیفادی» درد مشترک تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال!

نامشخص بودن وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، فیفادی سال جدید و برگزاری اردو در این دوره و برگزاری بازی تدارکاتی را در ابهام قرار داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران از ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ تا ۸ فروردین ۱۴۰۲ می‌تواند با استفاده از تعطیلات فیفادی اردوی تدارکاتی و بازی‌های دوستانه برگزار کند اما این در حالی است که هنوز حتی وضعیت کادر فنی تیم ملی نامشخص است.

بیش از یک ماه از حذف تیم ملی از مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می‌گذرد اما هنوز فدراسیون برای انتخاب سرمربی جدید و یا ادامه کار با کارلوس کی روش (که احتمالش چندان زیاد نیست) به نتیجه مشخصی نرسیده است.

هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هفته گذشته تشکیل جلسه داد. هرچند احسان اصولی سخنگوی فدراسیون مدعی شد در این جلسه گزینه‌های تیم ملی بررسی شده‌اند اما یک روز بعد بعضی از رسانه‌ها اعلام کردند در نشست هیات رئیسه هیچ صحبتی درباره تیم ملی و سرمربی آن نشده است.

نامشخص بودن وضعیت سرمربی تیم ملی که احتمالاً در روزهای آینده ادامه خواهد داشت، ممکن است باعث از دست رفتن نخستین فیفادی در سال ۲۰۲۳ بشود؛ در سالی که به نظر می‌رسد تیم ملی با تغییرات گسترده باید خود را آماده حضور در جام ملت‌های آسیا کند.

این بی برنامگی حتی سازمان لیگ فوتبال را هم در شرایط سختی قرار داده است تا تقویم رقابت‌های لیگ فعلاً به صورت کامل تا پایان فصل منتشر نشود.

سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال روز گذشته در این خصوص گفت: تقویم و برنامه خودم را تا پایان فصل نوشته‌ام اما چرا فقط چرا ۶ هفته را اعلام کردم؟ به این دلیل که مثلاً سرمربی تیم ملی در حال حاضر مشخص نیست. از ۲۹ اسفند تا ۸ فروردین فیفادی داریم اما مشخص نیست سرمربی تیم ملی چه کسی است و در این برنامه می‌خواهد چه کار کند. به همین دلیل نمی‌توانیم برای شب عید برنامه بگذاریم.

بلاتکلیفی برای فیفادی در حال حاضر مختص فوتبال نیست و تیم ملی فوتسال هم به نوع دیگری با این قضیه درگیر است. فوتسال البته از این نظر که سرمربی خود را می‌شناسد، وضعیت بهتری دارد. وحید شمسایی از هفته‌های گذشته در تدارک برنامه ریزی برای تیمش در فیفادی ۹ تا ۱۷ اسفند است تا نخستین دوره آماده سازی در سال جدید میلادی بیشترین بهره را ببرد.

این فرصتی است که شمسایی درخواست انجام بازی تدارکاتی با تیم‌های دیگر را هم داده است اما ظاهراً تا الان مسابقه‌ای برای این فیفادی پیش بینی نشده است. شمسایی پیش از این در گفتگو با خبرنگار مهر گفته بود که حتی اگر بازی دوستانه فراهم نشود، اردوی تیم ملی را با حضور بازیکنان مدنظرش تشکیل می‌دهد تا حداقل فرصت آماده سازی از دست نرود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 959852

مهمترین اخبار ایران و جهان: