نیوز سیتی!
24 دی 1401 - 12:07

ورزشکاران به تقویت و تعالی روح توجه کنند

نماینده ولی‌فقیه در کاشان با بیان اینکه ورزشکاران به تقویت و تعالی روح توجه کنند، گفت: امر به ورزش امر به معروف است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کاشان، حجت‌الاسلام سید سعید حسینی شامگاه جمعه در جمع شرکت‌کنندگان مسابقات پاور لیفتینگ جام باشگاه‌های کاشان و آران و بیدگل، اظهار داشت: اصل ورزش جزو توصیه‌های دین اسلام است و مقام معظم رهبری هم  می‌فرمایند که "امر به ورزش امر به معروف است".

وی افزود: ورزش پاورلفتینگ و بدنسازی یکی از ورزش‌هایی است که عنوان می‌کند برای جسم انسان و تراکم و پوکی استخوانی مناسب است و خدا را شاکر باشید که بدن شما سالم و قوی بوده و ام اکنون نیز در زمینه پرورش اندام فعال هستید.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: افتخار می‌کنیم پرچم جمهوری اسلامی ایران در تمامی ورزش‌ها در سطح جهانی به اهتزاز درآید و در کنار این قوت جسمی، بحث معنویت خیلی می‌تواند به شما حتی در تقویت و قوی کردن جسم شما بسیار کمک کند.

امام جمعه کاشان گفت: سنگینی کار منزل و وجود فرزندان برای حضرت فاطمه(س) سخت شده بود، خدمت پیامبر(ص) رفتند و تقاضای خدمتکار کردند و پیامبر تسبیحات را به جای آن خدمتکار و قدرت جسمی دادند.

وی تصریح کرد: شاید به ذهن انسان بیاید، مگر ذکر به جسم انسان نیرو می‌دهد؟ مشابه این در دعای اول قرآن قبل از تلاوت آمده است که خدایا به وسیله این قرآن خواندن جسم من را قوی کن و این مهم در عبارت "وَ قَوِّ بِهِ جَسَدی" آمده است.

حسینی تصریح کرد: این که بعضی از ورزشکاران روی سینه خود نام ابوالفضل را می‌نویسند، این اتصال و توجه روح را قوی می‌کند و از این رو امام صادق(ع) می‌فرمایند که اگر روح و نیت قوی باشد، جسم را به دنبال خودش حرکت می‌دهد.

وی با بیان اینکه شهید ابراهیم هادی هر گاه موقع در دفاع مقدس احساس ضعف می‌کرد، ذکر تسبیح را کرده و کمک می‌گرفتند، تاکید کرد: در کنار آمادگی جسمانی و ورزش، به جنبه معنویت هم توجه کنید و اگر ایمان، روح و نیت ما قوی باشد جسم را می‌تواند به دنبال خود بکشاند و توام شدن جسم قوی و تعالی روح موفقیت‌های انسان را بیشتر می‌کند.

انتهای پیام/801/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 975952

مهمترین اخبار ایران و جهان: