نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 14:30

ضرورت تسریع در پرداخت تسهیلات گردشگری در کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از ضرورت تسریع در پرداخت تسهیلات گردشگری در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا سهیلی ظهر یکشنبه در جلسه رسیدگی به مشکلات متقاضیان حوزه سرمایه‌گذاری در بخش اعتبارات تبصره ۱۸ که با حضور متقاضیان و نمایندگان بانک‌ها، اظهار کرد: با توجه به ضرورت حفظ کرامت متقاضیان و سرمایه‌گذاران مسئولین اداره‌کل پیگیری‌های لازم و قانونی را تا حصول نتیجه به عمل آورده تا مردم از بلاتکلیفی رهایی پیدا کنند.

وی افزود: بانک‌ها باید با تسهیل و تسریع در انجام این درخواست‌ها شرایط جذب حداکثری تسهیلات را فراهم کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه تصریح کرد: با توجه اهمیت اینگونه سرمایه‌گذاری‌ها برای ایجاد اشتغال و برون رفت استان از عقب ماندگی‌های موجود و جایگاه مهم صنعت گردشگری به عنوان بهترین راهکار برای توسعه استان باید تمام تلاش خود را برای رفع موانع به کار بگیریم.

سهیلی گفت: قوانین تا سال گذشته بسیار دست و پا گیر بود و مشکلات بسیاری ایجاد می‌کرد اما در قوانین جدید بسیاری از مشکلات قبلی مرتفع شده و تلاش می‌شود با تکیه بر این قوانین مشکلات این افراد که عمدتاً در زمینه معرفی ضمانت به بانک‌ها است حل و فصل شود.

وی از سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه خواست برای پیشگیری از بروز مشکلات تلاش شود و متقاضیان به صورت هدفمند و برنامه‌ریزی شده با توجه به میزان کارکرد و نیازهای مورد درخواست آنان به بانک‌های مرتبط و فعال در هر حوزه خاص معرفی گردند تا از سرگردانی این عزیزان جلوگیری گردد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه جز استان‌های پیشرو در حوزه پرداخت تسهیلات در منطقه است و این نشان از پیگیر بودن همکاران و هماهنگ بودن اکثر بانک‌ها با اداره‌کل است و سعی می‌شود تا این آمار با توجه به پی‌گیری‌های انجام شده بالاتر نیز برود.

در این جلسه متقاضیان تسهیلات تبصره ۱۸ مشکلات خود را برای دریافت تسهیلات در بانک‌ها مطرح و مدیرکل و کارشناسان ضمن بررسی این مشکلات اقدام به ارائه راه حل و رفع این مشکلات کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 947696

مهمترین اخبار ایران و جهان: