نیوز سیتی!
29 دی 1401 - 18:39

احداث مدرسه «شهید عجمیان» در فردیس

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: با توجه به فقر سرانه آموزشی در استان و سهمیه ۱۰ درصدی البرز از تفاهمنامه ۶۰۰ کلاسه کشور، ۵ پروژه ۱۲ کلاسه در البرز احداث می شود که اولین مدرسه به نام شهید مدافع حرم البرز شهید روح الله عجمیان نامگذاری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، علی حجرگشت، مدیرکل آموزش‌‌و‌پرورش استان البرز  درحاشیه مراسم امضای تفاهمنامه احداث ۶۰۰ کلاس در کشور و کلنگ زنی ۲ مدرسه ۱۲ کلاسه که با حضور مسوولان کشوری و استانی در فردیس برگزار شد؛ در جمع خبرنگاران،  با اشاره به اینکه استان البرز به لحاظ سرانه آموزشی فقیرترین استان کشور است  و  کمترین سرانه آموزشی را دارد؛ اظهار کرد:  طبق  توافقنامه بین  بنیاد مستضعفان، وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس برای احداث ۶۰۰ کلاس درس در مناطق محروم  کشور، در  سفر وزیر آموزش و پرورش  مقرر شد  با توجه به فقر فضای اموزشی در استان ۱۰ درصد از این مدارس در البرز احداث  شود.

وی افزود: پیگیری های لازم برای تحقق این امر توسط استانداری و آموزش و پرورش انجام شد و  امروز شاهد امضای توافقنامه کشوری در استان البرز بودیم  و اولین کلنگ احداث این مدارس در این استان  و شهرستان فردیس به زمین خورد. سهمیه ۱۰ درصدی البرز از ۶۰۰ کلاس درس، حدود ۵ پروژه ۱۲ کلاسه است که  در مناطقی که تراکم دانش‌آموزی بسیاربالایی دارد احداث می‌شود.‌

این مقام مسؤول گفت: قرار است ۲۰۰ فضای آموزشی  تا یکی دوسال آینده  در استان البرز  احداث شود و  امیدواریم با مشارکت خیرین، نهادها، سازمان ها و دولت تلاش شود تا این امر به نتیجه برسد. 

به گفته حجرگشت هم اکنون تراکم دانش آموزی در مدارس استان بسیار بالاست و احداث این مدارس می تواند بر کاهش تراکم دانش آموزی و افزایش کیفیت آموزش تاثیرگذار باشد. 

وی درخصوص سهمیه فردیس از مجموع ۵ پروژه سهمیه البرز گفت: با توجه به نیاز مناطق نوسازی مدارس سهمیه ها را اختصاص می دهد که فعلا دو مدرسه ۱۲ کلاسه در فردیس و دو مدرسه در خرمدشت احداث می‌شود. 

حجرگشت در مورد علت نامگذاری اولین مدرسه از تفاهمنامه ۶۰۰ کلاسه به نام شهید عجمیان بیان کرد: با توجه به شهادت جمعی از مدافعان امنیت در اتفاقات اخیر در کشور و همچنین با 

این مقام مسؤول با توجه به اینکه آغاز این توافق در استان البرز شکل گرفته و یکی از شهدای مظلوم مدافع امنیت  البرز شهید عجمیان است؛ اولین مدرسه به نام این شهید بزرگوار نامگذاری می‌شود  تا ما و همه دانش آموزان ادامه دهنده راه این شهیدان باشیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 986296

مهمترین اخبار ایران و جهان: