نیوز سیتی!
15 دی 1401 - 11:44

مه گرفتگی شدید در جاده‌ها و گردنه‌های لرستان

خرم‌آباد- رئیس پلیس راه لرستان با اشاره به مه گرفتگی شدید در جاده‌ها و گردنه‌های، گفت: رانندگان هنگام رانندگی از سبقت غیرمجاز و تغییر ناگهانی مسیر جدا خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد زارعی امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در ساعات اولیه صبح امروز شاهد مه غلیظ صبحگاهی در مناطق شمال لرستان و برخی از شهرستانی‌های استان هستیم که کاهش شدید دید رانندگان را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تصادف زنجیره‌ای در پی وجود مه صبحگاهی نداشته‌ایم، افزود: توصیه پلیس به رانندگان این است که در زمان وقوع مه ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی با سرعت مطمئنه حرکت کنند و از سبقت غیرمجاز و تغییر ناگهانی مسیر جدا خودداری کنند.

رئیس پلیس راه لرستان با تاکید بر رعایت سرعت مطمئنه، رعایت فاصله طولی و توجه کامل به جلو حین رانندگی، گفت: رانندگان قبل از اینکه بخواهند سفر درون شهری داشته باشند، حتماً از ایمن بودن و سلامت خودروی خود مطمئن شوند.

سرهنگ زارعی به رانندگان توصیه کرد که با توجه به دید نامناسب در زمان وقوع مه غلیظ صبحگاهی نسبت به روشن کردن فلاشر، چراغ‌های مه شکن و نور پایین اقدام کنند و از خطوط و جداول رنگ آمیزی شده به عنوان ابزار کمکی برای مسیریابی استفاده و حتماً در منتهی الیه سمت راست خود رانندگی کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 956252

مهمترین اخبار ایران و جهان: