نیوز سیتی!
01 بهمن 1401 - 14:45

گازگرفتگی ۹۱ نفر در استان کرمانشاه/ ۹ نفر جان خود را از دست دادند

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای مهرماه تاکنون ۹۱ نفر در استان دچار گازگرفتگی شده‌اند که ۹ نفر از آن‌ها جان‌باختند.

مسعود قلعه‌سفیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: 15 نفر بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن در یکی از تالارهای برگزاری مراسمات در مسیر کرمانشاه به اسلام‌آبادغرب مسموم و به بیمارستان منتقل شدند.

وی عنوان کرد: حادثه دیدگان به بیمارستان‌های شهدا و امام رضا(ع) کرمانشاه منتقل و پس از دریافت خدمات درمانی ترخیص شدند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه دلیل این حادثه را نصب غیراستاندارد وسایل گرمایشی عنوان کرد.

قلعه‌سفیدی افزود: از ابتدای مهرماه تاکنون 91 نفر در استان کرمانشاه بر اثر گازگرفتگی مسموم و متأسفانه 9 نفر نیز جان‌باختند.

وی با اشاره به اینکه مسمومیت با گاز منوکسید کربن علائمی شبیه به سرماخوردگی و خواب آلودگی دارد، گفت: کبودی دست، دور لب و انگشتان از علائم حاد و پایانی گاز گرفتگی است که خطر مرگ را به میزان زیادی در فرد افزایش می‌دهد و سالمندان، کودکان و زنان باردار بیشتر از سایرین در معرض این مسمومیت قرار دارند.

قلعه‌سفیدی درباره چگونگی برخورد با فردی که دچار گازگرفتگی شده است افزود: در ابتدا باید توسط سایرین فرد مسموم شده از محیط خارج و نسبت به آزادکردن بدن فرد آسیب دیده از لباس و یقه‌ای تنگ و کمربند اقدام شود و در صورت نیاز تنفس مصنوعی به فرد داده و در اولین فرصت با اورژانس تماس گرفته شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 989308

مهمترین اخبار ایران و جهان: