نیوز سیتی!
27 دی 1401 - 11:06

آماده باش کامل نیرو‌های امدادی خراسان جنوبی

۳۲ پایگاه امدادی هلال احمر در پی هشدار نارنجی هواشناسی در روز‌های آینده در خراسان جنوبی برای امدادرسانی به حوادث احتمالی در حالت آماده باش کامل هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی با اشاره به اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر شرایط نامساعد جوی، گفت: در این راستا نیرو‌های هلال احمر خراسان جنوبی در ۳۲ پایگاه امدادی به حالت آماده‌باش درآمدند.

کاوسی با بیان اینکه سامانه بارشی جدید از اواخر امروز وارد استان می‌شود، افزود: ۱۲۰ نجاتگر تخصصی به صورت شبانه روزی در پایگاه‌های موقت و ثابت استان آماده ارائه خدمات امدادی به حادثه دیدگان هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به کاهش محسوس و قابل ملاحظه دمای هوا و تشدید سرما و یخبندان از چهارشنبه بیست و هشتم دی تا دوم بهمن در استان، گفت: در راستای اجرای طرح زمستانه همه پایگاه‌های ثابت، موقت، تیم آنست واکنش سریع و امداد هوایی به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

وی با تاکید بر اجتناب از سفر‌های غیر ضروری و صعود به ارتفاعات در این مدت، افزود: مدیریت بهینه مصرف سوخت به ویژه گاز و برق در این ایام، موجب می‌شود تا سایر هموطنان در مناطق سردسیر بتوانند از انرژی مستمر برخوردار شوند.

کاوسی با بیان اینکه همچنین مرکز ۱۱۲ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی است، گفت: هم‌میهنان در صورت بروز حادثه ضمن حفظ خونسردی با این مرکز تماس گرفته و یا به نزدیکترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 982108

مهمترین اخبار ایران و جهان: