نیوز سیتی!
07 بهمن 1401 - 10:29

اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال برای حفاظت از تالاب بین‌المللی زریوار

مریوان - استاندار کردستان از اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل مصوبات سفر رئیس جمهوری برای حفاظت از تالاب بین‌المللی زریوار خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا پنج شنبه شب در نشست با رئیس سازمان محیط زیست کشور اظهار داشت: تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال احیای تالاب بین المللی زریوار از محل مصوبات سفر رئیس جمهور یکی از برنامه‌های اولویت دار استان است.

وی افزود: کردستان در حوزه محیط زیست دارای ظرفیت‌های فراوانی است که بدون شک حفظ آن افزون بر مشارکت مردمی مستلزم نگاه ویژه دولتمردان است.

استاندار کردستان یکی از اولویت‌های زیست محیطی استان را تالاب بین المللی زریوار خواند و افزود: با توجه به فعال شدن کارگروه مدیریت تالاب بین المللی زریوار در استان از رئیس سازمان محیط زیست کشور درخواست توجه ویژه دولت به این تالاب را کردیم.

زارعی کوشا از دیگر درخواست‌های استان را تجهیز ادارات محیط زیست شهرستان‌ها و همچنین پاسگاه‌های محیط بانی بیان کرد و گفت: رئیس سازمان حفاظت حفاظت محیط زیست کشور وعده‌هایی را در راستای حمایت و توجه ویژه به محیط زیست کردستان را دادند.

وی یادآور شد: ما هم متعهد شدیم تخصیص اعتبار مصوب سفر رئیس جمهور به کردستان در ارتباط با تالاب بین المللی زریوار مریوان که ۳۰۰ میلیارد ریال است را در اولویت قرار دهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1000408

مهمترین اخبار ایران و جهان: