نیوز سیتی!
09 بهمن 1401 - 21:21

مقاوم‌سازی ۱۰۵ درصدی مسکن‌های روستایی رزن

فرماندار رزن از مقاوم سازی ۱۰۵ درصد مساکن روستایی در این شهرستان خبر داد و گفت: زمینه در رزن مساعد است که برای ۲۰ سال آینده در شهرها و روستاهای این شهرستان مشکلی از نظر مسکن نداشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از رزن، علی‌اصغر غفاری‌آثار امشب در کارگروه تأمین مسکن از همکاری خوب بانک‌ها ابراز رضایتمندی کرد و اظهار کرد: به واسطه این همکاری در بسیاری از حوزه‌ها از جمله اشتغال و مقاوم‌سازی مسکن رتبه اول را در سطح استان داریم.

وی با بیان اینکه زلزله سال ۸۱ رزن زمینه‌ای شد برای مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی شهرستان گفت: از این پس به صورت هفتگی در حوزه بنیاد مسکن با بانک‌ها جلسه خواهیم داشت و باید با توجه به اهمیت موضوع مسکن به صورت هفتگی گزارش شهرستان در این ارتباط به استاندار ارائه شود.

فرماندار شهرستان رزن افزود: در رابطه با الحاق‌های موضعی اگر دهیاران شهرستان شتاب کنند شهرستان رزن در پایان سال آینده تمام روستاهای آن از محل قیر رایگان و خودیاری به صورت صد درصدی بهسازی و آسفالت معابر آن اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ۲۰ روستای رزن آسفالت و بهسازی معابر در نظر گرفته شده که تقریباً اکثر این روستاها به جز دو یا سه روستا آسفالت و بهسازی معابر این روستاها انجام شده است بیان کرد: با وجود اینکه قبل از بارش برف ۴۰ میلیارد تومان دارای پول و اعتبار نقد بودیم اما به علت نبود پیمانکار آسفالت و بهسازی تعدادی از این روستاها باقی ماند.

غفاری‌آثار با اشاره به اینکه تلاش داریم ۲۰ سال آینده در بحث مسکن هیچ مشکلی نداشته باشد و به هر میزان که متقاضی مسکن داشته باشیم، آمادگی لازم برای تحویل زمین را داریم افزود: زمینه در شهرستان رزن مساعد است که برای ۲۰ سال آینده در شهرها و روستاهای این شهرستان مشکلی از نظر مسکن نداشته باشیم.

وی از حل مشکل الحاق محدوده ۴۵ روستای این شهرستان از محل الحاق‌های موضعی خبر داد و یادآور شد: ۱۲ روستای شهرستان نیز از محل استانی و شهرستانی برای بازنگری گذاشته شده و از محل ریاست جمهوری هم اعتبار لازم را داریم و برای سال آینده مشکل کل روستاهای ما در زمینه بازنگری و نیاز روستایی و منطقه ای آنها حل می‌شود.

پایان پیام/ 3140/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1006052

مهمترین اخبار ایران و جهان: