نیوز سیتی!
19 دی 1401 - 18:06

اجرای سرشماری پرندگان آبزی تا ۲۹ دی ماه در اردبیل

اردبیل- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: سرشماری پرندگان آبزی و کنارآبزی در استان اردبیل آغاز شده و تا ۲۹ دی ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قاسم‌پور عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سرشماری پرندگان آبزی و کنارآبزی در استان اردبیل آغاز شده که در بیش از ۲۰ سایت سرشماری پرندگان اجرایی می‌شود و تا ۲۹ دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: این سرشماری توسط کارشناسان اداره نظارت بر امور حیات وحش و ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها در تالاب‌ها، آبگیرها و زیستگاه‌های زمستان گذرانی پرندگان مهاجر اجرا خواهند کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: آگاهی از تعداد و تنوع گونه‌های پرندگان و همچنین جمع‌آوری اطلاعات و آگاهی از وضعیت جمعیت پرندگان آبزی و کنارآبزی از اهداف برگزاری این سرشماری است.

قاسم‌پور ادامه داد: هرساله هزاران قطعه پرنده حمایت شده از جمله پلیکان، زنگوله بال، خروس‌کولی، قوی گنگ، قوی فریادکش، غاز خاکستری، عروس‌غاز، انواع اردک، فاخته و درنای خاکستری برای زمستان‌گذرانی به استان اردبیل مهاجرت می‌کنند.

وی به ممنوعیت شکار و صید پرندگان اشاره کرد و گفت: مأموران حفاظت محیط زیست به طور شبانه‌روزی در حال گشت‌زنی بوده و با شکارچیان متخلف برخورد خواهند کرد، از دوستداران حیات وحش نی تقاضا داریم هرگونه تخلف را به شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 965952

مهمترین اخبار ایران و جهان: