نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 15:46

افزایش بودجه دانشگاه فنی و حرفه ای در لایحه بودجه ۱۴۰۲

معاون اداری مالی وزارت علوم گفت: بیش از آن چیزی که برای دیگر دانشگاه های معتبر، بودجه تخصیص داده شده، برای دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان دانشگاه مهارت محور اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه فنی و حرفه ای، علی خطیبی معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، در اجلاس رؤسای دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور، که همزمان با آغاز چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، برگزارشد، ضمن تاکید برتوجه ویژه و پشتیبانی دولت سیزدهم از دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: در حال دفاع از بودجه ارائه شده هستیم و بیش از آن چیزی که برای دیگر دانشگاه های معتبر، بودجه تخصیص داده شده، برای دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان دانشگاه مهارت محور اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه تصریح کرد، سرمایه های متخصص و ماهری که در این دانشگاه وجود دارد، در کنار منابع و سرمایه های خدادادی کشور، قطعا باعث رشد و بالندگی خواهد شد.

خطیبی امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی موجود در دانشگاه فنی و حرفه‌ای را نسبت به دیگر دانشگاه ها، بی‌مانند دانست و گفت: علی رغم رشد ۵۰ درصدی رشد صادرات و با وجود سرمایه های انسانی جوان، بیکاری جوانان مایه سرافکندگی خواهد بود.

معاون اداری، مالی با تاکید به رسالت اصلی دانشگاه که رفتن به سوی کارآفرینی است، تاکید کرد : کارآفرینی سهم مهمی در رشد اقتصادی ایفا می کند و این رشد بدون اشتغال امکان پذیر نیست.

وی تصریح کرد: عزم دولت سیزدهم برای گسترش روحیه مهارت آموزی جزم شده و اظهار امیدواری برای ارتقاء دانشگاه از سطح دو به سمت دانشگاه کارآفرین کرد.

خطیبی در ادامه با تاکید بر بحث مهارت آموزی یادآور شد: بخشی که بر عهده ماست به نحو احسن انجام خواهد پذیرفت و از طرف دیگرامیدواریم به سمتی حرکت کنیم که در بحث اشتغال، بالاترین شاخص را داشته باشیم.

وی در ادامه سخنانش از عملکرد نظام دفاع کرد و خواستار توجه ویژه به پلن کلی و گزارشهای اقتصادی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1013108

مهمترین اخبار ایران و جهان: