نیوز سیتی!
16 دی 1401 - 12:51

شناسایی و رفع مشکل مسکن خانواده شهدا ضروری است

زاهدان- استاندار سیستان وبلوچستان با تأکید بر اینکه خادم و خدمتگزار مردم هستیم، گفت: بنیاد شهید استان باید تلاش کند خانواده‌های که مشکل مسکن دارند شناسایی و برای رفع مشکل آنها تلاش شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد کرمی شب گذشته در مراسم تکریم از مادران و همسران شهدا مصادف با سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) که در محل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان، برگزار شد، افزود: رسالت ما اجرای فرمان الهی برای پیشرفت کشور ایران و خدمت به مردم متدین سیستان‌وبلوچستان خصوصاً خانواده معظم شهدا و ایثارگران است.

وی ادامه داد: به فضل الهی و دعای خیر شما تلاش خواهیم کرد بر اساس سه راهبرد بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت تحول خوبی در استان اتفاق بیفتد و اگر بخواهیم در استان کاری را انجام دهیم، تلاش و نگاه ما توحیدی است نگاه توحیدی که شهدا به این مقام رسیدند و این کار برای رضای خدا است.

کرمی گفت: شهدا اهل عمل صالح بودند در راه حق، صبر و عمل صالح داشتند، این عمل صالح و صبر و استقامت را شما مادران به آنها یاد دادید و با تمام وجود، آنها را پشتیبانی و حمایت کردید.

وی ادامه داد: شهدا با خدا معامله کردند و شما مادران و همسران شهدا هم با خدا معامله کردید، پس یقین بدانید خدا پشتیبان شما بوده و شهدا در پیشگاه الهی روزی می‌خورند و خوشحال هستند چرا که خدا خریدار آنها شده‌است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تلاش ما این است در این استان با انسجام، وحدت و برادری که سفارش و کلام قرآن است بتوانیم تحولی از این با دعای خیر شما و عنایات الهی انجام دهیم.
وی تاکید کرد: استان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بی‌نظیری دارد که باید آنها را پای کار بیاوریم چرا که آینده درخشان است و پای رسالت خود تا آخرین قطره خون ایستاده‌ایم، تلاش داریم مشکلات معیشت را تا حد توان حل کنیم.

کرمی افزود: به مسئولان گفته‌ام مدیون هستند اگر مردم را در ادارات معطل کنند ما خادم و خدمتگزار مردم هستیم و معطلی در صف نان، بنزین و … معنا ندارد باید درست نظارت کرد و تلاش می‌کنیم مشکلات برطرف و حل و فصل شود و از ظرفیت معادن، مرز، محصولات استراتژیک کشاورزی بهره گیری کنیم.

وی ادامه داد: بنیاد شهید باید تلاش کند خانواده‌های که مشکل مسکن دارند شناسایی و برای رفع مشکل آنها را رفع کند.

استاندار با بیان اینکه سیستان‌وبلوچستان پایتخت وحدت اسلامی است، گفت: باید در عمل نشان داد شیعه و سنی نداریم و ید واحد هستیم، دشمن و یهود در بین اختلاف پراکنی است تا امت اسلامی در هیچ عرصه‌ای رشد نکند باید با وحدت و همدلی بین همه مجموعه‌ها مشکلات را رفع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید به آموزه‌های دینی عمل کنیم و از سیره شهدا کمک بگیریم چراکه شهدا برای خدا به شهادت رسیدند نه برای پست و مقام، ما هم باید برای رضای خدا کار کنیم و به دنبال اسم و تبلیغ نباشیم.

شهدا محور عزت و کرامت ما هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان‌وبلوچستان نیز در این مراسم بیان کرد: ماه دی، ماه شهیدان است اگرچه تمامی ماه‌های سال ماه شهیدان است اما دی ماه یک جلوه دیگر و پر فروغ تر نسبت به سایر ماه‌های دیگر است، ۲۲ هزار و ۸۲۱ شهید دی ماهی نشانگر این موضوع در دفاع مقدس است.

محمدناظری، افزود: شهدای شاخص و عزیزی در دی ماه از جمله شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی سیزدهم دی ماه، سردار شهید حاج قاسم میرحسینی ۱۹ دی ماه، سردار شهید احمد کاظمی، ابو المهندس، احمدی روشن و صدها و هزاران شهید دیگر در این ماه به شهادت رسیدند.

این مقام مسئول در ادامه ضمن تسلیت سومین سالگرد شهادت سردار شهید سردار دل‌ها تصریح کرد: شهید سلیمانی در وصیت‌نامه خود سفارش‌های زیادی در راستای حفظ ارزش و دستاوردهای انقلاب اسلامی پیرامون شهدا ولایت‌فقیه داشتند و همچنین گفتند جمهوری اسلامی حرم است، حرم مقدسات را حفظ کنید به دشمنان اجازه ایجاد تفرقه ندهید و اینکه شهدا محور عزت و کرامت ما هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 958196

مهمترین اخبار ایران و جهان: