نیوز سیتی!
18 دی 1401 - 22:32

دیدار با خانواده شهدای حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در مهاباد

ارومیه - فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی به همراه جمعی از مسئولان مهاباد با حضور در منزل شهیدان پساوند و پورقادری از شهدای حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی دیدار و با آنان ابراز همدردی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی عصر یکشنبه در منزل این شهیدان ضمن ادای احترام به شهدای سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی مردم پایه و اساس بوده و تا زمانیکه در کنار نظام باشند هیچ نگرانی و مشکلی کشور را تهدید نخواهد کرد.

سردار حبیب شهسواری ضمن تسلیت دوباره به بازماندگان این حادثه گفت: شهیدان این حادثه برای همیشه در یادها خواهند ماند و در آینده مظلومیت نظام جمهوری اسلامی در سانحه هواپیمای اوکراینی روشن خواهد شد.

وی یادآور شد: شهدا را خداوند شفاعت کرده و بالاترین شأن و منزلت را برای آنها در نزد خود قرار داده است و ملت ایران داغدار شهدای این سانحه هستند.

سرپرست فرمانداری ویژه مهاباد هم در این دیدار گفت: دشمنان کوردل با سو استفاده از حادثه هواپیما دنبال تفرقه بین ملت و نظام هستند اما مردم با همبستگی ملی، هرگز اجازه دستیابی دشمن به هدف‌های شوم را نخواهند داد.

حسن عباسی افزود: وظیفه همه ماست که به مردم به ویژه خانواده شهدا خدمت کنیم و هر آنچه برای رفاه و آرامش آنها لازم است را انجام دهیم.

پنج نفر از مجموع جان باختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی از اهالی شهرستان مهاباد بودند.

پرونده شهادت جان باختگان این حادثه حسب دستور مقام معظم رهبری در بنیاد شهید تشکیل و تمام خدمات تعریف شده برای آنها به خانواده آنان ارائه می‌شود.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه هجدهم دی‌ماه ۹۸ تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد، حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان باختند.

در سانحه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین، فاطمه (سروه) پساوند، عایشه (سنور) پورقادری، اوین ارسلانی، هیوا مولانی و کوردیا مولانی از شهرستان مهاباد در میان شهدای این حادثه بودند.

ستاد کل نیروهای مسلح ایران صبح شنبه ۲۱ دی‌ماه ۹۸ تأیید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 964008

مهمترین اخبار ایران و جهان: