نیوز سیتی!
09 دی 1401 - 17:06

لزوم توجه جدی دولت و مجلس به مطالبات اقتصادی مراجع عظام

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: از مجموعه دولت و مجلس انتظار می‌رود به مطالبات مراجع عظام در حل مشکلات اقتصادی مردم توجه جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در خطبه‌های نماز جمعه شهر همدان، با اشاره به اینکه امروز مشکل ما در افراد و مدیران نیست و سیستم اقتصادی باید حل و فصل شود گفت: حضور مردم ظرفیت مردمی نظام در عبور از بحران‌هاست، این ظرفیت مردمی همیشه تحلیل‌های دشمن را بر هم زده و دشمنی که تلاش می‌کند حضور مردم را یا نبیند یا کمرنگ جلوه کند یا دولتی نشان دهد، و این حضور مردم در این صحنه‌ها در این چند سال گذشته و حال آنها را به لکنت زبان مبتلا کرده است.

وی با اشاره به توصیه‌های مراجع تقلید درباره وضعیت اقتصادی و برطرف کردن آنها، گفت: از مجموعه دولت و مجلس انتظار می‌رود به مطالبات مراجع عظام در حل مشکلات مردم توجه جدی داشته باشند و مجلس با تصویب قانون‌هایی که بتواند مشکلات را حل کند، دولت در میدان اجرا هم باید ورود پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان کرد: مشکل تنها در افراد و مدیران نیست زمانی که تولید کننده حمایت نشود و یک دلال در بازار با زحمت خیلی کم چند برابر تولید کننده منفعت و سود به دست می‌آورد.

آیت الله شعبانی افزود: سیستم اقتصادی کشور باید حل و فصل شود، این سیستم دلال پرور شده و همین قضیه باعث شده امنیت اقتصادی در جامعه نباشد و سرمایه مردم به سمت مشکلات اقتصادی حرکت کند و مسائل اقتصادی ایجاد می‌کند و باید این سیستم اقتصادی درست شود.

امام جمعه همدان ضمن گلایه از انعکاس رسانه‌ای تجمعات مردمی در کشور، اظهار کرد: در حوادث اخیر گاهی دیده می‌شد چند نفر حرکاتی انجام می‌دهند و دشمن آن را به عنوان ملت ایران جا می‌زد اما حضور شکوهمند مردم در فضای رسانه‌ای انعکاس خوبی پیدا نمی‌کند و رسانه‌های انقلابی و رسانه‌هایی که متعهد به کشور هستند باید قوی‌تر در این عرصه‌ها ورود پیدا کنند.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه باید توجه مسئولان به مردم و حل مشکلات اقتصادی آنها باشد، تصریح کرد: حق مردمی که در همه شرایط حضور پیدا کردند و اجازه نفوذ به دشمن را ندادند این نیست که تحت فشار اقتصادی قرار بگیرند، در ادارات معطل شوند یا گاهی با ندانم‌کاری و تسامح و برنامه‌های اشتباه گره به کارشان بیفتد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: یکی از مشکلات ما در کشور مساله مالیات است یک کارگر با ۶ میلیون حقوق، یک معلم و یک تولید کننده با همه سختی‌هایی که دارد مالیات پرداخت می‌کند اما برخی از افراد در این کشور با ثروت‌های هنگفت و میلیاردی مالیات نمی‌دهد و این طرحی که در مجلس چند سال است معطل است طرح مالیات بر عایدی سرمایه طبق نظر کارشناسان می‌تواند کمک کند به دولت و مجلسی که انقلابی است و انتظار می‌رود که قوانینی را مصوب کنند که دولت را در کنترل بازار کمک کنند.

امام جمعه همدان بیان کرد: توصیه به صبر از این جهت است که سختی‌ها و آزمایشاتی وجود دارد که باید تحمل کرد و در همان روزی که پیروزی بیشتری به دست می‌آید خداوند آزمایشات بیشتری را رقم می‌زند.

آیت الله شعبانی تصریح کرد: وقتی فتنه و مشکلی به وجود می‌آید و جامعه آن را پشت سر می‌گذارد قرآن مردم را به صبر و شکر دعوت می‌کند، پس از فتنه سال ۸۸ که بسیار پیچیده بود و خواص را دچار تحلیل‌های غلط کرد خیلی از افراد را دچار خطاهای راهبردی کرد و در همان ایام مردم آمدند و معجزه مردمی نظام اسلامی را به رخ دنیا کشیدند و باید شاکر بود اما قرآن قبل از شکر مساله صبر را مطرح می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه جامعه‌ای که به سمت تعالی حرکت کرده است دچار فتنه‌های پیچیده‌تر می‌شود افزود: قرآن بعد از مساله ایام الله از جامعه صبر می‌خواهد صبری در مقابل فتنه‌های دیگر را می‌خواهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 944208

مهمترین اخبار ایران و جهان: