نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1403 - 14:15

ساخت یادمان شهدای گناباد نیازمند تامین اعتبار است

مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس خراسان رضوی گفت:ساخت یادمان شهدای گناباد نیازمند تامین اعتبار است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گناباد، سردار یوسفعلی زاده در جلسه هماهنگی حفظ و نشر آثار دفاع مقدس شهرستان گناباد که امروز در سالن شهدای دولت فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهارداشت: همیشه نشان داده ایم در بحران‌ها و ناممکن‌ها کارهای بزرگی انجام داده ایم و امروز در شهرستان گناباد اراده برای ساخت یادمان شهدا وجود دارد.

وی ادامه داد: احداث این یادمان باید به عنوان اولویت کار بزرگ فرهنگی شهرستان گناباد دیده شود و ما نیز برای انتخاب مشاور و انجام اقدامات این طرح بودجه  100 میلیون تومانی در نظر گرفته ایم.

مدیرکل حفظ و نشر آقار دفاع مقدس بیان کرد: مراکز فرهنگی مانند یادمان‌ها باید در مکان عمومی احداث شوند و متولی نگهداری آنها نیز برعهده شهرداری‌ها  است.

یوسفعلی زاده عنوان کرد: زمین مورد نظر برای یادمان شهدای گناباد کاربری فضای سبز پیدا کرده و باید اقدامات دیگر برای آن انجام شود و همچنین جهت تدفین شهید گمنام در این مکان باید المان و یادمان آنها 70 درصد پیشرفت فیزیکی حداقل داشته باشد.

وی افزود: هم اکنون در سطح استان 100 درخواست تدفین شهدای گمنام داریم که نشان از عشق و ارادت مردم به شهدا و انقلاب است.

در صورت تامین اعتبار؛ شهرداری پای کار احداث یادمان شهداست

مهران حسین زاده ،شهردار گناباد نیز اظهارداشت: در سال های گذشته با همکاری شورای اسلامی شهر گناباد زمین مورد نیاز برای احداث یادمان شهدا واگذار شده است.

وی ادامه داد: موضوع اصلی در احداث یادمان شهدا و فضای سبز اطراف آن تامین اعتبار بوده که در صورت تخصیص اعتبار توانایی طراحی و اجرای این پروژه را داریم.

شهردار گناباد گفت: پیشنهاد می‌کنیم با توجه به احداث این پروژه در کنار سایت 240 هکتاری نهضت ملی مسکن این مجموعه، یک مجموعه فرهنگی برای این منطقه دیده شود.

انتهای پیام/282/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1710452

مهمترین اخبار ایران و جهان: