نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 17:37

رام‌الله: رژیم صهیونیستی قانون بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد

سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد که رژیم صهیونیستی با اجرای «اعدام‌های میدانی» قانون بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نبیل ابوردینه» سخنگوی رسمی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد که رژیم اشغالگر با اجرای «اعدام‌های میدانی» که آخرین مورد آن اعدام دو کودک در الخلیل و قدس بود، قانون بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد.

شب گذشته نیز یک جوان فلسطینی در نزدیکی شهرک «السموع» واقع در جنوب الخلیل هدف تیراندازی توسط نظامیان صهیونیست قرار گرفت و به شهادت رسید. منابع امنیتی گفتند که نظامیان صهیونیست گلوله جنگی به سمت این جوان فلسطینی شلیک کرده و از رسیدن تیم‌های امداد و شهروندان به محل نیز ممانعت کردند.

ابوردینه گفت که سکوت بین‌المللی، رژیم اشغالگر را به تداوم جنایت‌هایش علیه فلسطینیان ترغیب می‌کند.

بنابر گزارش خبرگزاری فلسطین (وفا)، ابوردینه همچنین با اشاره به تداوم یورش صهیونیست‌ها به شهرهای مختلف فلسطین، کشتار فلسطینیان و اجرای مجازات‌های جمعی فلسطینیان گفت که این اقدامات نقض حقوق بشر و قانون بین‌المللی است.

وی همچنین خواستار حمایت نهادهای بین‌المللی از جمله شورای امنیت از ملت فلسطین شد و بر ضرورت مداخله آمریکا برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی پیش از ملتهب شدن منطقه، تأکید کرد.

ابوردینه رژیم اشغالگر و دولت آمریکا را مسئول نابسامانی اوضاع دانست و تأکید کرد که تحقق ثبات و امنیت از طریق به رسمیت شناختن حق آزادی و استقلال برای ملت فلسطین میسر است نه از طریق اعدام کودکان، یورش به شهرها و سیاست‌های مجازات جمعی.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1423652

مهمترین اخبار ایران و جهان: