نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 16:38

آغاز ثبت نام اولیه داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۱۶مرداد

کرمانشاه- رئیس ستاد انتخابات سنقروکلیایی از آغاز ثبت نام اولیه داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۱۶مرداد خبر داد.

علی قربانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ثبت‌نام اولیه از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۱۶ مرداد آغاز می‌شود و کسانی که ثبت‌نام اولیه را انجام ندهند، امکان حضور در انتخابات را نخواهند داشت.

وی افزود: طبق قانون جدید انتخابات داوطلبان باید از ۱۶ مردادماه تا ۲۲ همین ماه به مدت یک هفته از ساعت هشت تا ۱۸ اقدام به پیش‌ثبت‌نام کنند.

رئیس ستاد انتخابات سنقروکلیایی با بیان اینکه این ثبت‌نام به صورت الکترونیکی است، تصریح کرد: کسانی که در این مرحله ثبت‌نام نکنند نمی‌توانند در مرحله ثبت‌نام قطعی شرکت کنند.

قربانی ادامه داد: متقاضیان با مراجعه به پنجره واحد وزارت کشور، https://keshvar.moi.ir و لینک «ثبت درخواست متقاضیان داوطلبی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شوراس اسلامی» اطلاعات خواسته شده را تکمیل و مدارک خود را بارگذاری کنند.

وی با بیان اینکه طبق اطلاعیه شماره پنج ستاد انتخابات کشور هر دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی معادل یک مقطع تحصیلی محاسبه می‌شود، بیان کرد: تمامی جانبازان، فرزندان شهدا و رزمندگان که حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه را دارند از یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار می‌شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1423508

مهمترین اخبار ایران و جهان: