نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 13:40

ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی محرومان با ۳۲ هزار میلیارد ریال اعتبار

مریوان- رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: طرح ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی محرومان در کشور انجام شده که در مجموع اعتباری بالغ بر ۳۲ هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر نیکزاد روز چهارشنبه در مراسم بهره‌برداری از ۱۰ هزارمین واحد مسکونی محرومان در روستای «چور» مریوان اظهار کرد: طی ۱۸ ماه گذشته برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان در کشور ۳۲ هزار میلیارد ریال هزینه شده که سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۲۰ هزار میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: بنیاد مستضعفان نیز برای ساخت این تعداد واحد مسکن محرومان حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال هزینه کرده است.

فتاح با اشاره به بهره‌برداری از هشت واحد مسکونی محرومان در روستای «چور» مریوان، خاطرنشان کرد: افرادی که برای آنها در این روستای مرزی و محروم مسکن ساخته شد، توانایی تأمین اعتبار برای طرح نهضت ملی مسکن را نداشتند و به صورت بلاعوض به آنان کمک شده است.

وی افزود: امیدواریم تا پایان سال جاری بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی محرومان توسط بنیاد مسکن، کمیته امداد و بهزیستی احداث، تکمیل و تحویل شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح ۱۰ هزارمین واحد مسکونی محرومان در کشور هستیم و برای ساخت هر واحد مسکونی ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۲ میلیارد ریال وام با کارمزد پایین پرداخت شده است.

نیکزاد افزود: برای رفع دغدغه مسکن محرومان تاکنون تفاهم نامه‌هایی با بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و بهزیستی منعقد شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1372296

مهمترین اخبار ایران و جهان: