نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 14:15

۵۰۰۰طرح عمرانی و اقتصادی با مشارکت بسیجیان در استان اجرا شده است

یاسوج- مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: با مشارکت بسیجیان، در سه سال اخیر پنج هزار طرح در استان اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر صالحی ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: ۷۰۰ گروه جهادی در فعالیت‌های عمرانی در استان مشارکت دارند و محور فعالیت‌های بسیج سازندگی اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی است.

وی بیان داشت: در سال گذشته از محل اعتبارات تبصره شانزده، ۳۸٠ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت و به دو هزار و ۷۰۰ نفر نیز تسهیلات پرداخت شد.

صالحی تصریح کرد: سال گذشته نیز به همت گروه جهادی بسیج سازندگی سه هزار طرح در زمینه ساخت سرویس بهداشتی، حمام و گازکشی منازل مسکونی در مناطق محروم استان اجرا شده است.

وی افزود: در سال‌های اخیر ۶۴۹ منزل مددجویی کمیته امداد افتتاح و به مددجویان اهدا شد و در سال جاری نیز، ۷۰ واحد مسکونی مددجویی دیگر تکمیل و تحویل می‌شود.

صالحی تصریح کرد: با همکاری آبفای استان همه طرح‌های آبرسانی روستایی به بسیج سازندگی واگذار شده و از سال گذشته تاکنون آبرسانی ۹۹ روستا انجام شده و ۳۰ روستا نیز در حال آبرسانی است.

وی افزود: در طرح «آبخیز تا جالیز» نیز کانال‌های آبرسانی به مزارع ایجاد می‌شود که این طرح با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای جلوگیری از هدر رفت آب در دستور کار است.

صالحی ساخت ۱۵۰ خانه تخریب شده در زلزله سی سخت، پنج خانه عالم و ۴۰ طرح مسجد محور، ۶۰ کیلومتر جاده عشایری و تکمیل هفت یادمان شهدا را از دیگر برنامه‌های در حال اجرای بسیج سازندگی عنوان کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1433808

مهمترین اخبار ایران و جهان: