نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 00:26

ابراز امیدواری وزیر خارجه یونان نسبت به توسعه روابط با ترکیه

وزیر خارجه یونان نسبت به حصول پیشرفت در مذاکرات با ترکیه پیرامون منطقه ویژه اقتصادی و فلات قاره ابراز امیدواری کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «یورگوس گراپتریتیس» (Giorgos Gerapetritis) وزیر امور خارجه یونان امروز سه شنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «القاهره» مصر، ابراز امیدواری کرد که در مذاکرات با ترکیه بر سر منطقه ویژه اقتصادی و فلات قاره پیشرفت هایی حاصل شود.

وزیر امور خارجه یونان در این مصاحبه ضمن اشاره به اینکه علاوه بر دیدار خود با هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه، کریاکاس میتسوتاکیس نخست‌ وزیر یونان نیز در حاشیه اجلاس سران ناتو در ویلنیوس با رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه دیدار کرده بود، اضافه کرد که نسبت به گسترش روابط دو کشور امیدوار است.

«یورگوس گراپتریتیس» اضافه کرد: پس از اینکه حوزه‌ های مورد علاقه مشترک مانند تجارت، اقتصاد، دفاع مدنی، گردشگری و توسعه کشورها در چارچوب یک دستورکار مثبت بررسی شود، می‌ خواهیم در مورد مناسبات دوجانبه نیز کار کنیم.

در همین ارتباط، دفتر ریاست جمهوری ترکیه پیشتر با صدور بیانیه ای اعلام کرد: رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه با «کریاکاس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان برای برگزاری نشست شورای همکاری میان دو کشور در سطح عالی برای پاییز آینده در یونان به توافق رسید.

در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه در این ارتباط آمده بود: اردوغان و نخست وزیر یونان توافق کردند که چندین کانال ارتباطی میان آنکارا و آتن را فعال کنند.

هر دو کشور ترکیه و یونان عضو ائتلاف دفاعی ناتو هستند و سال‌ها است که بر سر مرزهای دریایی و حقوق اکتشاف انرژی در دریای اژه و مدیترانه شرقی با یکدیگر اختلاف دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1433008

مهمترین اخبار ایران و جهان: