نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 11:07

۲۲ هزار هکتار زمین کشاورزی زیر پوشش سدهای خراسان شمالی است

بجنورد- مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: شبکه های آبیاری پایاب سدهای این استان ۲۱ هزار و ۹۴۰ هکتار زمین کشاورزی را زیر پوشش دارند.

سید عقیل مرتضوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شبکه‌های آبیاری پایاب سدهای این استان همزمان با ساخت سدها، ساخته شده و همزمان با بهره برداری از سدها، تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت ادامه داد: تاکنون در استان ۸ سد با مجموع گنجایش مخزن حدود ۲۲۳ میلیون متر مکعب ساخته شده است که در مجموع توان تنظیم سالانه ۱۷۳ میلیون متر مکعب آب سطحی را برای مصارف شرب و بهداشت، کشاورزی و صنعت، دارند.

وی مجموع اعتبار هزینه شده برای ساخت شبکه آبیاری زمین‌های کشاورزی پایاب سدهای استان را در سنوات گذشته ۱۱۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: شبکه‌های آبیاری ساخته شده در پایاب سدهای استان توسط شرکت آب منطقه‌ای موسوم به شبکه‌های اصلی درجه یک و دو است که مربوط به تعهدات وزارت نیرو در ساخت این شبکه‌ها بوده است.

مرتضوی بیان داشت: بیشترین وسعت زمین‌های کشاورزی تحت پوشش شبکه‌های آبیاری سدهای استان مربوط به سد بیدواز اسفراین به وسعت بیش از هفت هزار هکتار است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1419308

مهمترین اخبار ایران و جهان: