نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 12:28

معاینه بیش از 900 رأس دام زنده قبل از ذبح در تاسوعا و عاشورای حسینی

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از 900 رأس دام زنده در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی توسط بازرسان دامپزشکی استان قبل از ذبح مورد معاینه قرار گرفت.

محمد اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: بیش از ۹۰۰ رأس دام زنده در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی توسط بازرسان دامپزشکی چهارمحال و بختیاری قبل از ذبح مورد معاینه قرار گرفت.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین بازرسان این اداره‌کل در ایام عاشورا و تاسوعا در شهرستان‌های یازده‌گانه در قالب اکیپ‌های ثابت و سیار در کشتارگاه‌ها و برخی مناطق شهری و روستایی نسبت به بازرسی دام زنده یا لاشه قربانی مردم اقدام کرده و و نسبت به تأیید سلامت گوشت و آلایش خوراکی یا ضبط و معدوم‌سازی آن اقدام کردند.

وی افزود: در این راستا ۷۵۰ لاشه گوسفند، بز، گاو و شتر مورد بررسی کارشناسان فراورده‌های خام دامی این اداره کل قرار گرفت.

اسدی اضافه کرد: در بازرسی‌های صورت گرفته چهار لاشه دام به صورت کامل حذف و ۴۸ لاشه اصلاح شد.

مدیرکل دامپزشکی استان در ادامه بیان کرد: تأمین بهداشت و سلامت فراورده‌های خام دامی و مواد پروتئینی یکی از وظایف اصلی این اداره کل است که به جد پیگیر رعایت اصول آن در سطح استان خواهیم بود.

وی از همشهریان خواست تا به منظور پیشگیری از بروز بیماری‌هایی نظیر تب کریمه کنگو، از خرید و مصرف گوشت قرمز بدون مُهر دامپزشکی و کشتار شده خارج از کشتارگاه خودداری کنند.

اسدی اظهار داشت: مردم در صورت کشتار دام در منزل و مکان‌هایی که دسترسی به کشتارگاه نیست از طریق تلفن‌های شبکه در شهرستان‌ها یا تلفن ۱۵۱۲ مراتب را با کارشناسان دامپزشکی در میان بگذارند.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1419696

مهمترین اخبار ایران و جهان: