نیوز سیتی!
25 تیر 1402 - 19:15

دشمنان نظام در پی هویت زدایی از نسل جوان کشور هستند

تبریز-فرماندار شهرستان تبریز گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پی هویت زدایی از نسل جوان کشورمان هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، یونس فاتح در دیدار با اعضای بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی، با اشاره به برگزاری بخش‌های از این جشنواره در تبریز، افزود: برگزاری چنین همایش‌هایی علاوه بر اینکه سبب تقویت و استحکام نمایش‌های آئینی و سنتی می‌شود؛ منجر به آشنایی نسل جوان با داشته‌های غنی فرهنگ اجدادشان می‌شود.

وی یکی از مهمترین راهبردهای دولت سیزدهم را تمرکززدایی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری دانست و ادامه داد: دولت به دنبال آن است که برگزاری جشنواره‌های بین المللی در حوزه‌های فرهنگی و هنری فقط مختص تهران نباشد و این فعالیت‌ها به سایر استان‌ها و شهرستان‌ها تعمیق یابد.

فرماندار شهرستان تبریز گفت: ایران سرزمینی با قدمت تاریخی کهن است که برخلاف سایر کشورها نیازمند تمدن سازی با روش‌های هالیودی نیست چون که در طبع و جوهر مردمان این دیار همیشه فطرت‌های الهی سینه به سینه از گذشته تا حال منتقل شده است.

وی افزود: قرن هاست که در این دیار نقاله خوانی رسم مرسوم در اجتماعات بوده و حتی در مراسم‌های جشن و سرور از هنر عاشیق نوازی بهره گرفته می‌شود تا علاوه بر سرگرمی و تفریح، آموخته‌های اجداد و گذشتگان به نسل‌های جدید ارائه شود.

فاتح با بیان اینکه کشور بی هویت و بی تمدن چاره‌ای جز زانو زدن در مقابل استکبار ندارد، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران از همین منظر همیشه مورد غضب کشورهای سلطه جو و نیز کشورهای سلطه پذیر بوده است.

وی افزود: هنر آئین‌های نمایشی علاوه بر اینکه رسم پهلوانی و وطن دوستی را بازگو می‌کند، سبب انتقال مفاهیم آزادگی و نه به ظالم گفتن را هم می‌آموزد؛ همچنان که هنر تعزیه خوانی در این زمینه مثال بارزی است.

فرماندار شهرستان تبریز خاطرنشان کرد: متأسفانه طی چند سال اخیر به سبب غفلت برخی از مدیران فرهنگی در دولت‌های گذشته و نیز رشد سریع تکنولوژی‌های ارتباطاتی در فضای مجازی آنگونه که شایسته و بایسته این هنر است؛ بدان پرداخته نشده است و امیدوارم با اهتمامی که این دولت بدان دارد شاهد رونق مجدد آن باشیم.

وی گفت: اگر اکنون شاهد برخی ناآگاهی‌ها در بین نسل‌های جوان هستیم؛ به سبب آشنا نبودن آنان با فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی است و اگر هنرمندان بتوانند با زبان امروزی آنان را با فلسفه‌های زیستی گذشتگان آشنا سازند؛ قطعاً دل‌های مشتاق آنان دنباله جوی حقیقت خواهند بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1364052

مهمترین اخبار ایران و جهان: