نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 11:34

نظریه «خانه عنکبوت» نصرالله درست از آب درآمد

یک روزنامه عبری زبان با اشاره به اوضاع وخیم سیاسی و اقتصادی در اراضی اشغالی، اذعان کرد که نظریه دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص تشبیه رژیم صهیونیستی به خانه عنکبوت، درست از آب درآمده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، روزنامه عبری زبان هاآرتص با اشاره به اوضاع متشنج در اراضی اشغالی گزارش داد که سخنان سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص تشبیه رژیم صهیونیستی به خانه عنکبوت و سست بودن این خانه درست از آب درآمده است.

در این گزارش آمده است: جامعه اسرائیل در حال فروپاشی است. ما شاهد حضور تعدادی از نیروهای حزب الله در نزدیکی مرزهای مشترک با لبنان بودیم. نصرالله از خرد کردن اعصاب تل آویو لذت می‌برد.

در گزارش روزنامه هاآرتص تاکید شده است: نیروی هوایی ارتش، در حال نابودی است و فرماندهان در ستاد مشترک ارتش، به از بین رفتن قدرت نظامیان، اذعان کرده‌اند. پیش بینی می‌شود نیروهای دائمی ارتش به موج اعتراضات نیروهای ذخیره و ترک خدمت نظامی، بپیوندند.

در این گزارش آمده است: معترضان طی ماه‌های گذشته نسبت به پیوستن نظامیان به موج مخالفت‌ها هشدار داده بودند اما نتانیاهو به هشدار هیچکدام از کارشناسان و خطرات مربوط به نابودی اقتصاد و فشارهای بین المللی توجهی نکرد. نتانیاهو هیچ گزینه‌ای جز عقب نشینی از تصمیمات خود ندارد.

در گزارش هاآرتص نوشته شده است: نابودی ارتش از درون، نتانیاهو را نگران نمی‌کند. بعید است که درگیری‌ها در اسرائیل متوقف شود. در پی آشفتگی در صفوف نیروی هوایی، ستاد مشترک ارتش خواهان بازتعریف مأموریت‌های این نیروها به دلیل ترک خدمت تعدادی از نیروهای ذخیره، شده است. نیروهای ارتش ممکن است زیر عریضه‌های اعتراضی را امضا نکنند اما یک به یک آنها لباس نظامی را از تن درمی آورند بدون آنکه کسی آنها را ببیند. ما شاهد وقوع اختلافات میان نیروهای ذخیره و دیگر نیروهای ارتش تا حد درگیری هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1404796

مهمترین اخبار ایران و جهان: