نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 09:24

۱۳ هزار میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

استاندار کهگیلویه و بویر از اختصاص ۱۳ هزار میلیارد و ۳۰۷ میلیون تومان در دور دوم سفر رئیس جمهور به حوزه زیرساخت استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، به‌ نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سیدعلی احمدزاده در شورای برنامه‌ریزی و توسعه، اظهار داشت: در سفر دوم رئیس جمهور به این استان 13 هزار میلیارد و 307 میلیون تومان اعتبار در بخش‌های راه، آب، گاز و دیگر پروژه‌های زیربنایی اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه این میزان اعتبارات تنها در بخش عمرانی و زیرساخت‌ها منظور شده و به غیر از اعتبارات در حوزه اقتصادی است، عنوان کرد: در دور اول سفر رئیس جمهور این اعتبارات نزدیک به هفت هزار میلیارد تومان بود که در مجموع اعتبارات دور اول و دوم سفر در بخش زیرساخت استان افزون بر 20 هزار میلیارد تومان است.

احمدزاده از دو اتفاق مهم و خوب ملی برای استان خبر داد و تصریح کرد: با پیگیری‌ها، تاکیدات و تلاش‌های به عمل آمده، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه وبویراحمد به عنوان عضو شورای بودجه‌ریزی کشور اعلام شد و اتفاق دوم برای استان اینکه رشد پایه بودجه سنواتی کهگیلویه و بویراحمد به صورت قانون در آمد.

وی با بیان اینکه چهارمین استان برتر تخصیص و جذب اعتبارات سفر در میان استان های کشور شدیم، گفت: اعتبارات سفر دو ساله است و حدود 9 هزار میلیارد تومان آن باید با تلاش جهادی دستگاه‌های اجرایی استان امسال جذب شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به ارائه 240 هزار فقره نامه مردمی در سفر دور دوم رئیس جمهور اشاره کرد و عنوان کرد: 700 نیرو از دستگاه‌های اجرایی استان به صورت 2 شیفت در حال دسته‌بندی و ثبت نامه هستند.

احمدزاده یادآور شد: در دور اول سفر تعداد نامه‌های مردمی 80 هزار فقره بود و در این دور سه برابر شده و در سال جاری نزدیک به 9 هزار میلیارد تومان اعتبار از محل‌ها و ردیف‌های مختلف ملی و از وزارتخانه‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی استان وارد استان شده است.

وی بیان کرد: مدیران جهادی پای کار باشند و در تلاش و پیگیر باشند تا اعتبارات بیشتری از منابع مختلف ملی وارد استان کنند.

احمدزاده به رشد حجمی و گسترده اعتبارات دهیاری ها و اختیارات آنها اشاره کرد و گفت: دهیاران به لحاظ منابع اعتبارهای مورد توجه ویژه قرار می‌گیرند و باید با برنامه و تلاشی جدی پای کار بیایند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، فرمانداران و بخشداران نظارت‌ها را بیشتر کنند و عملیاتی‌تر پای کار باشند، تصریح کرد: با این نگاه ویژه به حوزه دهیاری‌های استان، در بخش‌های زیرساخت روستاها تحولی خوبی ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1417496

مهمترین اخبار ایران و جهان: