نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 09:37

اختلاف بین بایدن و کنگره در خصوص لایحه بودجه نظامی بالاگرفت

در پی اختلاف میان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و رئیس‌جمهور آمریکا، کاخ سفید گفته است بایدن قصد دارد لایحه بودجه نظامی، درمان و کشاورزی را وتو کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کاخ سفید روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد «جو بایدن» رئیس‌جمهور تهدید کرده است که لایحه بودجه نظامی، سلامت و کشاورزی مجلس نمایندگان آمریکا را وتو خواهد کرد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌تایمز گزارش کرد، کاخ سفید گفته است که دلیل افزایش لایحه بودجه، این است که «کوین مک کارتی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توافق افزایش سقف بدهی با بایدن را نادیده گرفته است.

کاخ سفید همچنین در بیانیه‌های جداگانه مربوط به سیاست دولت اعلام کرد که لوایح بودجه ساخت و ساز نظامی و بهداشت و کشاورزی در مقایسه با آن‌چه که اوایل امسال توافق شده بود، شامل کاهش‌های بیشتری خواهد بود.

کاخ سفید جمهوری‌خواهان را متهم کرده است که «وقت خود را با لوایح حزبی تلف می‌کنند که هزینه‌های داخلی را به سطوحی کمتر از توافق [سقف بدهی] کاهش می‌دهد و خدمات حیاتی برای مردم آمریکا را به خطر می‌اندازد».

در بیانیه کاخ سفید در خصوص لایحه درمان و بهداشت و کشاورزی آمده است: «این سطوح به کاهش عمیق در برنامه‌های تغییرات اقلیمی و انرژی پاک و خدمات ضروری تغذیه، اجرای قانونی، ایمنی مصرف‌کننده، آموزش و خدمات درمانی منجر می‌شود».

کاخ سفید بیانیه مشابهی را درباره لایحه ساخت و ساز نظامی ارائه کرده است.

نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا در صدد هستند در هفته جاری در خصوص لوایح تخصیص بودجه ساخت و ساز نظامی و کشاورزی بحث و گفت‌وگو کنند.

در ماه می، رهبران کاخ سفید و جمهوری‌خواه کنگره به توافقی دست‌ یافتند که شامل افزایش سقف بدهی برای جلوگیری از ناتوانی دولت آمریکا در پرداخت بدهی‌ها شود.

این قرارداد شامل توافقی برای بازگرداندن مخارج غیردفاعی اختیاری به سطوح مالی سال 2022 و در عین حال محدود کردن بودجه‌های فدرال به یک درصد رشد سالانه به مدت 6 سال بود.

دفتر بودجه کنگره برآورد کرده است که این توافق کسری بودجه را در دهه آینده حدود 1.5 تریلیون دلار از پیش بینی پایه فعلی کاهش می‌دهد.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1400608

مهمترین اخبار ایران و جهان: