نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 07:34

عرضه حقیقت اسلام هدف اصلی قیام عاشورا بود

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: هدف امام حسین (ع) در قیام عاشورا شهید شدن و اسارت اهل‌بیت(ع) و یارانش نبود بلکه عرضه حقیقت دین اسلام بود، آن گونه که پیامبر اکرم(ص) آن را عرضه کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت الاسلام سعید عسکری صبح امروز در مراسم سوگواری شهادت  امام حسین (ع) در سنندج اظهار کرد: بعد از شهادت امام حسین(ع) که در سال 61 هجری قمری اتفاق افتاد در زندگی تمام اهل بیت عزداری، شیون و زاری، نذر و نیاز، اطعام و احسان حسینی بسیار پررنگ بوده است.

وی افزود: سوگواری و عزاداری اهل تشیع و تسنن برای امام حسین(ع) بر گرفته از مکتب زندگی بزرگان دین است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، واقعه عاشوار را بسترسازی پیشرفت دین اسلام و موجب احیای مکتب نبی مکرم اسلام دانست و تصریح کرد: عاشورای حسینی از جنایت‌های تلخ و دلخراش‌ در تاریخ اسلام است از این‌رو بزرگداشت روز عاشورا و ماه محرم و عزاداری امام حسین(ع) در تمام ادیان الهی به ویژه در بین بزرگان اهل سنت و تشیع مورد تاکید قرار گرفته است.

حجت الاسلام عسکری بیان کرد: هدف امام حسین (ع) در قیام عاشورا شهید شدن و اسارت اهل‌بیت(ع) و یارانش نبود بلکه عرضه حقیقت دین اسلام بود،  آن گونه که پیامبر اکرم(ص) آن را عرضه کردند.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) مردانه ایستادند و مبارزه کردند و قیام عاشورا و خون پاک امام حسین(ع)، اهل بیت و یارانش موجب اصلاح و بیمه شدن دین اسلام شد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشو افزود: امام خمینی (ره) همواره بر زنده نگهداشتن قیام عاشورا و ماه محرم تأکید داشتند و  فرمودند؛ خون سیدالشهدا (ع) بود که اسلام را زنده کرد و "این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است".

زندگی پیامبر(ص) و اهل بیت بهترین الگو برای هدایت بشریت است

ماموستا ایل بیگی دبیر شورای عای افتاء و روحانیت کردستان هم در این مراسم اظهار کرد: دین به معنای خیرخواستن است، خیرخواهی یکی از تکالیف انسان‌ها در قبال همدیگر است و لازمه این مهم امر به معروف و نهی از منکر است.

وی به ضرورت امر به معروف و نهی از منکر و احیای هرچه بیشتر این فریضتین الهی تاکید کرد و  افزود: باید با هر فرد با نرمی و لطافت صحبت کرد و در راستای امر به معروف و نهی از منکر شان و متانت انسان ها را در نظر گرفت چراکه مجازات هر فرد با توجه به مسئولیتی که دارند متفاوت است.

دبیر شورای عای افتاء و روحانیت استان کردستان خاطرنشان کرد: قبل از ظهور دین مبین اسلام بشریت در جهل و نادانی بودند، دین اسلام و شخصیت منحصر به فرد رسول الله (ص) جامعه بشری را از جهل نادانی و ظلم نجات داد.

ماموستا ایل بیگی عنوان کرد: شناخت هرچه بیشتر شخصیت پیامبر مکرم اسلام و اهل بیت(ع) بهترین مسیر هدایت جامعه بشریت است.

وی خاطرنشان کرد: اگر تاریخ زندگی پیامبر اکرم(ص) را مطالعه کنیم، صداقت و قاطعیت را خواهیم یافت، همین اخلاق کریمه پیامبر (ص) به ضمیمه جذابیت قرآن کریم باعث پیش رفت سریع اسلام شد.

دبیر شورای عالی افتاء و روحانیت کردستان، هدف از امر به معروف و نهی از منکر را خیرخواهی، شفقت و دلسوزی برای بندگان خدا برشمرد و گفت: با توجه به اینکه مسلمانان به آخرت و سرنوشت نهایی معتقد هستند، احساس مسئولیت نسبت به یکدیگر امری ضروری است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1400208

مهمترین اخبار ایران و جهان: