نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 10:28

دانشجویان دانشگاه‌های شریف و علم و صنعت هتک حرمت به قرآن را محکوم کردند

دانشجویان دانشگاه‌های شریف و علم و صنعت در حاشیه مراسم عزاداری برای سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، دانشجویان دانشگاه های شریف و علم و صنعت در حاشیه مراسم عزاداری برای سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم کردند. 

بر این اساس در حاشیه مراسم هیئت شهدای گمنام دانشگاه علم و صنعت، عزاداران حسینی با جمع آوری بالغ بر ۸٠٠ امضا بیانیه‌ای را در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم در کشور سوئد تهیه و منتشر کردند.

 

 

800 نفر از عزاداران حسینی بیانیه هتک حرمت به قرآن را محکوم کردند

در بخشی از این بیانیه آمده است: مردم دنیا بار دیگر در روز گذشته شاهد توهین و هتاکی به ساحت مقدس قرآن کریم و، ولی امر مسلمین جهان در قلب اروپا بودند که قطعا این حرکت، موید رفتار دوگانه غربی‌ها در موضوع آزادی اندیشه و بیان است.

در این بیانیه تاکید شده است: سخن را کوتاه می‌کنیم؛ در این میان آن‌چه پررنگ و عیان است، نقش رژیم صهیونیستی در این ماجراست. به‌نظر می‌رسد اتاق‌های فکر امنیتی رژیم صهیونیستی با طراحی این دست اقدامات، علاوه بر تخریب چهره اسلام و تحقیر مسلمانان، سعی در سرپوش گذاشتن بر اقدامات جنایتکارانه خود در سرزمین‌های اشغالی و انحراف افکار عمومی از وضعیت آشفته داخلی خود دارند و صد البته حاشا که امت اسلامی ذره‌ای از مسئله فلسطین کوتاه آید.

در بیانیه دانشجویان دانشگاه علم و صنعت آمده است: ما دانشجویان مسلمان جمهوری اسلامی ایران، ضمن محکومیت و اعلام انزجار از تکرار این هتاکی‌ها، یادآور می‌شویم که هتاکی به ارزش‌های اسلامی خاصه ساحت مقدس قرآن کریم، حمایت از گروه‌های تروریستی همچون «پ ک ک»، «حرکة النضال» و «مجاهدین خلق»، حمایت از گروه‌های سیاسی افراطی و همچنین بازداشت غیرقانونی «حمید نوری» و برخورد غیرانسانی با وی، تنها گوشه‌ای از دشمنی دولت سوئد با انسانیت، اسلام و ایران اسلامی می‌باشد که حجت را بر هر مسئول انقلابی در دستگاه دیپلماسی کشور جهت اخراج سفیر سوئد و تعطیلی سفارتخانه این کشور در تهران تمام خواهد کرد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: همچنین ضمن درخواست از مراجع عظام تقلید جهت صدور حکم و مهدور الدم دانستن شخص هتاک «سلوان مومیکا»، از «مجاهدین بدون مرز» انتظار داریم تا مطابق با وظایف خود، مقدمات اجرای این حکم را در هر نقطه‌ای از دنیا فراهم آورند.
 

 

دانشجویان شریف نیز قرآن سوزی را محکوم کردند

امسال نیز به رسم هرساله مراسم عزاداری امام حسین(علیه‌السلام)‌ به همت هیئت الزهرا دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. این مراسم که از شب اول محرم شروع شده‌ است، تا هشتم مرداد ماه  مقارن با شب سیزدهم ماه محرم ادامه خواهد یافت.

 

 

عزاداران حسینی هیات الزهرا (س) دانشگاه صنعتی شریف نیز هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم کرده و خواستار برخورد قاطع با هتک حرمت به قرآن شدند.

 

 

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1400708

مهمترین اخبار ایران و جهان: