نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 12:30

رئیس هیات مدیره پرسپولیس: به استقلال نگاه نمی‌کنیم و کار خودمان را انجام می‌دهیم

رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: ما به رقیب نگاه نمی‌کنیم و کار خودمان را انجام می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، حسین شهریاری در خصوص حضور در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در وزارت ورزش و جوانان، اظهار داشت: مراسم امام حسین (ع) است و واجب است همه شرکت کنند. امام حسین راه آزادگی را به همه نشان داد و این بهترین الگو برای مردم دنیاست.

رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه نسبت به استقلال شرایط بهتری دارند، گفت: ما به رقیب نگاه نمی‌کنیم. کار خودمان را انجام می‌دهیم. خداراشکر کار خوبی هم انجام شده است. بازیکنانی که قرار بوده جذب شوند، جذب شده‌اند. به باشگاه، هیات مدیره و مدیرعامل خداقوت می‌گویم.

وی در مورد واکنش‌های منفی هواداران به صحبت‌های رضا درویش پیرامون جذب بازیکن در پست‌های مختلف، عنوان کرد: من مصاحبه درویش را ندیدم. او بر اساس بودجه مصوب صحبت می‌کند. سقف این بودجه مشخص شده و درویش بر اساس درآمدهایش صحبت می‌کند. اگر شرایط مهیا باشد و سقف بودجه برسد او حتما نارسایی‌ها را جبران می‌کند ولی الان بر اساس واقعیت‌ صحبت کرده است.

شهریاری در خصوص اینکه آیا درویش اسپانسری معرفی کرده که مورد مخالفت هیات مدیره قرار گرفته، اظهار داشت: هیچ وقت چنین اتفاقی نمی‌افتد. هیات مدیره همیشه از باشگاه حمایت کرده و از مدیرعامل هم به صورت ویژه حمایت می‌کند.

رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال در مورد اینکه گفته می‌شود مشکل مالی وجود ندارد اما نقل و انتقالات متوقف شده، گفت: من حرف دیگری می‌زنم. مگر می‌شود باشگاهی مشکل مالی نداشته باشد؟ همه باشگاه‌ها مشکل مالی دارند. پرسپولیس و استقلال استثنائا مشکل مالی دارند و تکلیفشان هنوز مشخص نیست. برای خصوصی سازی یا وزارت ورزش هستند؟ یکی باید صاحبش باشد. اگر وزارت ورزش است باید در هزینه‌ها کمک کند.

وی تصریح کرد: باشگاه‌های دیگر صاحبی دارند. وقتی می‌گویند فلان قدر سقف بودجه دارید به آن‌ها درآمد می‌دهند. هر باشگاه دیگری یک درآمدی دارد. استقلال و پرسپولیس یک درآمد اسپانسری دارند. به غیر از این اگر خصوصی سازی همراه است باید هزینه‌ها را تامین کند، اگر وزارت ورزش است این نهاد باید تامین کند. الان در این دوراهی مانده‌ایم.

شهریاری در مورد اینکه خصوصی سازی روی مبحث مالی نظارت دارد و کمک خاصی نمی‌کند، گفت: وقتی خصوصی سازی می‌گوید من باید روی هیات مدیره نظر داشته باشم و در این مسائل وارد می‌شود، پس یک نفر باید بیاید تکلیف را مشخص کند. مگر می‌شود بگویند این تیم برای وزارت ورزش یا وزارت اقتصاد است و ما پولی نمی‌دهیم؟ یک نفر باید صاحبش باشد. نمی‌شود، همه باشگاه‌ها صاحبی دارند، درآمدی دارند، بودجه‌ای از طرف کارخانه یا شرکتشان در نظر گرفته شده، بودجه ما حداقل 360 میلیارد تومان متصور شده، امسال هم به خاطر بازی‌های آسیایی هزینه‌ها بالا می‌رود که برای جبران آن اسپانسر یک قسمت است. بعد از اسپانسر باید منابعی از حق پخش یا وزارت ورزش یا وزارت اقتصاد تامین شود. دیگر جایی نداریم که پولی بیاوریم.

وی در مورد جذب مهاجم خارجی، عنوان کرد: این را باید از باشگاه سوال کنید. وقتی کار نتیجه گرفت و به ما گفتند اعلام می‌کنیم. تا به نتیجه نرسد و به هیات مدیره نیاید، صحبتی نمی‌کنیم.

رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه استقلالی‌ها معتقدند نگاه برابری وجود ندارد، اظهار داشت: هیچ نظری در این مورد ندارم.

شهریاری در خصوص اینکه آیا اختلاف بین وزارت ورزش و وزارت اقتصاد در باشگاه پرسپولیس هم احساس شد، گفت: بحث اختلاف نیست. بحث قانونمندی است. خصوصی سازی می‌گوید شرکتی که وارد بورس می‌شود باید این فرآیند را طی کند و ما باید نظر داشته باشیم. وزارت ورزش هم از این طرف باید در بحث‌های ورزشی جوابگوی مردم و هواداران دو تیم باشد. اگر بگوییم خصوصی سازی همه چیز را قبول می‌کند هوادار جلوی در وزارت اقتصاد می‌رود. بنابراین اگر وزاتر ورزش پاسخگوی هواداران است باید از این طرف هم همه تصمیمات قانونی را بگیرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1401196

مهمترین اخبار ایران و جهان: