نیوز سیتی!
24 مرداد 1402 - 10:16

عبودتیان: حمایت از برگزاری رویدادهای مردمی ماه‌های محرم و صفر بیشتر می‌شود

دستیار رئیس جمهور در امور مردمی‌سازی دولت با حضور در برنامه «محرم شهر»با تأکید بر اینکه چنین رویدادهایی هم باید مردمی باشد و هم سهم دولت در مشارکت در آنها بیشتر شود بیان داشت: دولت وظیفه دارد تا زیرساخت‌هایی را مهیا کند و خدماتی را برای بهتر برگزار شدن چنین رویدادهایی ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار هنر خبرگزاری فارس، سید احمد عبودتیان دستیار رئیس جمهور در امور مردمی‌سازی دولت پس از بازدید از نخستین سوگواره آیینی شهر تهران، «محرم شهر» که در میدان آزادی برگزار می‌شود، در سخنانی گفت: اتفاقی که این شب‌ها در قالب ویژه برنامه «محرم شهر» در میدان آزادی رخ می‌دهد کمک می‌کند تا فضای معنوی در شهر تهران بسط و گسترش پیدا کرده تا از یک محله و نقطه به تمام شهر برسد. به عبارت دیگر، این رویداد گام بزرگی برای مهیا شدن فضای اجتماعی جامعه جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین حسینی است.

وی اضافه کرد: همانطور که می‌دانید در چند سال گذشته اتفاق بسیار خوبی از سوی آحاد مختلف مردم رخ داده تا مراسم اربعین شهادت امام حسین (علیه السلام) به بهترین نحو برگزار شود و چنین رویدادهایی نیز به گسترش بیشتر آن کمک می‌کند.

عبودتیان با تأکید بر اینکه چنین رویدادهایی هم باید مردمی باشد و هم سهم دولت در مشارکت در آنها بیشتر شود بیان داشت: دقت داشته باشید دولت وظیفه دارد تا زیرساخت‌هایی را مهیا کند و خدماتی را برای بهتر برگزار شدن چنین رویدادهایی ارائه دهد. برای مثال می‌بینید که نیروی انتظامی و پلیس گذرنامه به میدان آزادی آمده و خدماتی را در حوزه صدور گذرنامه به شهروندان ارائه می‌دهد. فراموش نکنید که ما نیاز بسیار زیادی به اربعین داریم و به تعبیر رهبر انقلاب می‌توان گفت این رویداد جهانی بارها و بارها به کمک اسلام آمده است. بنابراین باید نقش دولت پررنگ‌تر شود. 

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با اشاره به برپایی مجلس عزای امام حسین(ع) در دهه سوم ماه محرم گفت: محرم و صفر همواره ایام خاصی برای مردم بوده و تحت تأثیر آن فضای اجتماعی جامعه نیز دچار تحولات شده است. می‌توان گفت: قلوب مردم در این 2 ماه تحت تأثیر حب و محبت‌شان نسبت به اهل بیت(ع) قرار می‌گیرد. دهه اول شور و حال بسیار زیادی در شهر حاکم است و صحنه‌های بی‌نظیری رقم می‌خورد اما این مراسمات در دهه سوم کمرنگ‌تر می‌شود و مردم کم کم مهیای سفر اربعین می‌شوند. به نظرم «محرم شهر» حلقه وصلی بین شور و حرارت دهه اول با ایام اربعین است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1443208

مهمترین اخبار ایران و جهان: