نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 16:06

دوقطبی‌سازی کاذب باعث شکل گیری عاشورا شد

قزوین- امام جمعه آبیک گفت: کسانی که جامعه را به سمت دوقطبی کاذب بردند زمینه شهادت اباعبدالله الحسین(ع) را در روز عاشورا فراهم کردند.

حجت الاسلام سید محمد حسینی میرامینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به رسالت ائمه جمعه در رابطه با عاشورا اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های جریان کربلا جریان نفاقی بود که در زمان پیامبر (ص) شکل گرفت و منجر به نازل شدن سوره منافقون شد.

وی افزود: در نماز جمعه تاکید زیادی بر قرائت سوره منافقین شده و این تاکید نشان از اهمیت زیاد موضوع نفاق در جامعه است و این امر باید مورد توجه ائمه جمعه قرار بگیرد.

امام جمعه آبیک با بیان اینکه یکی از عوامل ایجاد نفاق دوقطبی سازی در جامعه است، بیان کرد: ریشه‌های اختلافات در جامعه را باید در دو قطبی سازی ها جستجو کرد.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) در صحرای کربلا در سخنان متعددی تاکید می‌کند که من برای ایجاد دوقطبی در جامعه قیام نکرده‌ام، عنوان کرد: کسانی که جامعه را به سمت دوقطبی کاذب بردند زمینه شهادت اباعبدالله الحسین (ع) را در روز عاشورا فراهم کردند.

حجت الاسلام حسینی میرامینی ادامه داد: جریان نفاق همواره در جامعه با ایجاد دو قطبی کار را جایی می‌رساند که حتی امام حسین (ع) جان خود را فدا می‌کند تا مردم دو قطبی‌ها را شناخته و از آن روی برگردانند.

وی اضافه کرد: رسالت امامان جمعه در نماز جمعه این است که مردم را نسبت به ترفند دشمن که دو قطبی سازی جامعه است آگاه کنند.

امام جمعه آبیک با بیان اینکه ریشه‌های نفاق در سوره منافقون در قرآن کریم مطرح شده، تصریح کرد: رسالت ائمه جمعه امتداد عاشورا و تبیین ریشه‌های شکل‌گیری آن توسط منافقین و تبیین دو قطبی سازی‌ها است.

وی با بیان اینکه دو قطبی سازی دیکتاتوری به مراتب بدتر از دیکتاتوری رضاخانی ایجاد می‌کند، عنوان کرد: در جامعه دو قطبی، جریان نفاق خوبان و صالحان را به حاشیه برده و اجازه شنیده شدن صدای آنها را نمی‌دهد.

حجت الاسلام حسینی میرامینی ادامه داد: آسیب‌های فراوان دو قطبی سازی را امامان جمعه باید برای مردم تبیین کنند تا عاشورای دیگری شکل نگیرد.

وی تاکید کرد: منافقین آسیب اصلی جامعه اسلامی هستند و آخرین سنگرهای آماده‌سازی جامعه برای ظهور درگیری با همین منافقین است.

امام جمعه آبیک بیان کرد: ائمه جمعه باید در نمازهای جمعه نسبت به موضوعات ورود کرده و با شفاف سازی اجازه ندهند جامعه به سمت دو قطبی سازی حرکت کند.

وی در پایان با بیان اینکه رسالت اصلی ائمه جمعه در قبال عاشورا شناخت دقیق مقدماتی است که کار را به عاشورا کشاند یادآور شد: ائمه جمعه با تبیین کامل سوره منافقین برای جامعه اسلامی اجازه ندهند منافقین خط دو قطبی سازی برای جامعه را دنبال کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1401896

مهمترین اخبار ایران و جهان: