نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 15:18

دستگیری قاتل فراری پس از پنج سال

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از متهمین به قتل در افسریه تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در تاریخ ۵ دی ماه ۹۶ یک فقره قتل در محله افسریه، بین خیابان‌های ۱۵ متری اول و دوم اعلام که بلافاصله اکیپ بررسی صحنه قتل پلیس آگاهی در معیت تیم بررسی صحنه مرکز تشخیص هویت به اتفاق بازپرس ویژه قتل و پزشکی قانونی به محل اعزام، در بررسی‌های اولیه مشخص شد، دو نفر تبعه افغانستان بنامان رحمت علیزاده و محمد گل قلجی با دو نفر از هموطن‌ های خویش بنامان سعید و سیار اکبری درگیر و در اثر ضربات چاقو مجروح شده، هر دو نفر بلادرنگ به بیمارستان بعثت منتقل شدند. که محمد گل قلجی پس از مداوا ترخیص شد. اما رحمت علیزاده علیرغم اقدامات درمانی انجام شده به دلیل شدت جراحات وارده فوت کرد.

وی افزود: با توجه به حساسیت بالای موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت. در مراحل اولیه، تحقیقات میدانی جهت شناسایی پاتوق‌ها، محل‌های سکونت و مخفیگاه متهمین و بستگان آنها در صحنه جرم انجام و مشخص شد، هر دو نفر متهم بالاتفاق پس از ارتکاب قتل از صحنه متواری و به صورت غیر مجاز به کشور افغانستان فرار کرده‌اند. متعاقباً جهت جلب متهمین اقدامات پیگیرانه مکرراً از ناحیه پلیس اینترپل انجام گرفت که به علت دگرگونی نظام سیاسی افغانستان هیچ نتیجه‌ای به دست نیامده، عملاً پرونده راکد شد.

این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرد: تا اینکه اخیراً و در اجرای دستورات مؤکد سلسله مراتب فرماندهی مبنی بر کشف پرونده‌های معوقه سرنخ دار، پرونده موصوف مجدداً در جریان افتاده، بدواً با جمع‌آوری اطلاعات از منابع و مخبرین، کلیه بستگان و مرتبطین متهمین مذکور و منتسبین فرد مقتول در تهران شناسایی و اطلاع حاصل شد که به تازگی متهم سیار اکبری، به صورت غیر مجاز وارد کشور شده، در منزل خواهرش واقع در شهر اصفهان سکونت دارد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه بیان داشت: پس از اطمینان یافتن از اخبار واصله در خصوص محل سکونت، شغل و بستگان متهم، نیابت قضائی در تاریخ ۳۰ تیرماه ۱۴۰۲ اخذ، اکیپی از کارآگاهان مجرب اداره ۱۰ به شهر موصوف اعزام و پس هماهنگی با پلیس آگاهی اصفهان و تحقیقات نامحسوس محلی در پوشش کارگر ساختمانی و غیره آغاز و در نهایت محل کار متهم در یک کارگاه ساختمانی در محدوده محمد آباد شهرضا شناسایی شد. آنگاه با صاحب کارگاه هماهنگی‌های لازم انجام و محل تحت نظر قرار گرفته، طی عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه متهم سیار اکبری پس از ۵ سال، دستگیر و به این پلیس دلالت شد.

سردار ولیپور گودرزی در پایان بیان داشت: در این مرحله چندین نوبت تحقیق و بازجویی از متهم سیار اکبری انجام شد که ابتدا نامبرده اظهار بی اطلاعی کرده، سپس منکر شرکت در درگیری منجر به قتل شد. اما در نهایت مقاومت وی شکسته شد و ضمن اقرار به قتل بیان داشت، مدت‌ها بود که با رحمت علیزاده (پسر دایی ام) به علت اختلافات قومی و طایفه‌ای اختلاف داشتیم. تا اینکه شب واقعه رحمت (مقتول) با برادرم سعید در منزل محمد گل قلجی؛ که همگی آنجا مهمان بودند، درگیر شدند و در اثر آن برادرم مورد ضرب و جرح قرار گرفت. بلافاصله سعید با بدن زخمی نزد من آمد و گفت با رحمت درگیر شده است. من هم عصبانی شده، با سعید به منزل محمد رفتیم و پس از مشاجره لفظی با آنها درگیر شدیم. من با چاقو چند ضربه به رحمت زدم و سعید نیز با محمد درگیر و وی را زخمی کرده، از محل متواری شده، در حین فرار چاقوهایمان را دور انداختم و پس از مدتی به صورت غیر مجاز به افغانستان رفتیم. برادرم سعید در در افغانستان ماند. اما من با توجه به گذشت چند سال از ماجرا، به صورت غیر مجاز به ایران آمده، در منزل خواهرم در اصفهان ساکن شدم. با اقرار صریح متهم سیار به بزه ارتکابی حسب دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی تهران نامبرده با قرار بازداشت موقت به اتهام قتل عمدی جهت تحقیقات تکمیلی تحت نظر و اقدامات در جهت دستگیری متهم متواری سعید اکبری ادامه دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1435652

مهمترین اخبار ایران و جهان: