نیوز سیتی!
29 تیر 1402 - 09:32

۱۸ هزار و ۵۰۰ مترمکعب به ظرفیت آبی البرز اضافه شد

مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز گفت: ۱۸ هزار و ۵۰۰ متر مکعب به ظرفیت آبی استان اضافه شد و بخش زیادی از تنش آبی البرز فروکش کرد.

حمیدرضا نامداری، مدیرعامل شرکت آبفا استان البرز، در حاشیه افتتاح پروژه‌های آبی استان که با حضور وزیر نیرو همراه بود، گفت: ساخت تصفیه خانه آب شماره سه کرج می‌تواند آب آشامیدنی ۲۲۰ هزار نفر از ساکنان شهرهای کرج، محمدشهر و مشکین دشت استان البرز را تأمین کند.

وی با بیان اینکه این طرح ظرفیت تصفیه ۵۷۰ لیتر برثانیه را دارد، اضافه کرد: اعتباری که برای تحقق آن مدنظر قرار گرفته است، ۸۰۰ میلیارد تومان می‌باشد؛ همچنین به دستور وزارت نیرو طرح های مختلفی برای فرو کش کردن تنش آبی استان البرز در مرحله اجرا و تکمیل قرار گرفته است.

وی‌در ادامه بیان کرد: بخش سوم تصفیه خانه شماره ۲ کلانشهر کرج با آبدهی ۵۰۰ لیتر برثانیه از جمله طرح‌هایی است که با هدف تامین آب مناطق کرج مرکزی، رجایی شهر، کمالشهر و مهرشهر احداث و تکمیل و وارد مدار شد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز طرح فوق، افزون بر ۱۸۰ میلیارد تومان از محل اعتبارهای شرکت آبفا هزینه در بر داشته است که آب آشامیدنی ۲۰۰ هزار شهروند البرزی را تأمین می‌کند.

نامداری گفت: مجموعه مخازن ذخیره آب کرج مرکزی، مهرشهر، رجایی شهر، روستاهای ایقربلاغ، هیو و قاسم آباد بزرگ دیگر طرح آبرسانی است که با صرف ۱۳۰ میلیارد تومان گشایش یافت.

وی بیان کرد: با افتتاح این طرح ها به ظرفیت ۱۸ هزار و ۵۰۰ متر مکعب بخش زیادی از تنش آبی استان البرز فروکش کرد و ساکنان این مناطق از آب شرب سالم بهره مند شدند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1374552

مهمترین اخبار ایران و جهان: