نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 08:48

زیبایی صبر در سوگواره زینبی آموزش داده شد

معاون پرورشی دبستان شهید لزگی شهر ساری از برپایی سوگواره زینبی در مدارس شهر ساری خبر داد و گفت: هدف این بود که زیبایی ما «رایت الا جمیلا » برای دانش‌آموزان در فراگیری مهارت صبر، خودباوری و شاکر بودن برای گروه سنی ۱۰ سال تا ۱۴ سال دختر تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیده نصیبه کریمی معاون پرورشی دبستان شهید لزگی، اظهار کرد: سوگواره مثل زینب با همکاری اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان ساری و با همکاری چند مدرسه برتر تربیتی شهرستان ساری برگزار شد.

وی گفت: هدف از برگزاری این سوگواره بیان زیبایی‌های کربلا بر اساس روایت حضرت زینب که فرمود ما «رایت الا جمیلا » من جز زیبایی ندیدم؛ بوده است.

 

معاون پرورشی دبستان شهید لزگی اضافه کرد: هدف این بود که این زیبایی برای دانش‌آموزان در فراگیری مهارت صبر، خودباوری و شاکر بودن برای گروه سنی ۱۰ سال تا ۱۴ سال دختر تقویت شود.

کریمی با اشاره به اینکه این سوگواره برای اولین بار در شهرستان ساری اتفاق افتاده است، تصریح کرد: امیدواریم در سال‌های آینده پُر شورتر برگزار شود.

وی یادآور شد: با توجه به فصل تابستان و تعطیلی مدارس استقبال خوبی از طرف دانش‌آموزان صورت گرفت.

معاون پرورشی دبستان شهید لزگی با اعلام اینکه یکی از ویژه برنامه‌های ما بیان فرهنگ عفاف  و حجاب زینبی حتی در سخت‌ترین شرایط به دانش‌آموزان القا شد که دانش آموزان بتوانند پایبند به اعتقادی که از ابتدا داشتند بمانند، گفت: از طریق عوامل بیرونی و درونی این اعتقاد و عفاف‌ نباید دچار خدشه شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1411696

مهمترین اخبار ایران و جهان: