نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 14:51

دیدار جیک سالیوان با محمد بن سلمان در جده

مشاور امنیت ملی کاخ سفید با ولیعهد عربستان سعودی در جده دیدار کرد و تلاش کرد او را برای ارتباط با صهیونیست‌ها مجاب کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کاخ سفید اعلام کرد که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی ایالات متحده با رهبران عربستان سعودی در جده دیدار کرد تا درباره تلاش‌های صلح در خاورمیانه گفتگو کند.

در بیانیه‌ای که کاخ سفید روز پنجشنبه صادر کرده هیچ اشاره‌ای به تلاش آمریکا برای عادی‌سازی روابط بین عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی که واشنگتن مدعی است که اولویت اولش در منطقه است، نشده است.

کاخ سفید در عوض در این بیانیه گفت که این دیدار بر «مسائل دوجانبه و منطقه‌ای» متمرکز بوده است. با وجود این، دیدار سالیوان با تلاش‌های دولت جو بایدن برای برقراری رابطه میان تل‌آویو و ریاض همزمان شده است.

در نشست روز پنجشنبه، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان که از سال 2022 نخست‌وزیر عربستان بوده حضور داشت. به دلیل وضعیت نابسامان سلامت ملک سلمان، پاشاه سعودی، محمد بن سلمان مدت‌هاست که حاکم غیررسمی عربستان محسوب می‌شود.

سالیوان قبلاً در ماه مه با بن سلمان دیدار کرده بود و در آن دیدار دو طرف در مورد روابط بیشتر بین خاورمیانه و هند گفتگو کردند. ماه گذشته، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده در راستای تلاش‌های واشنگتن برای گرم کردن روابط با عربستان با بن سلمان در جده دیدار کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1412696

مهمترین اخبار ایران و جهان: