نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 17:51

پوتین و کشورهای آفریقایی درباره اوکراین بیانیه صادر می‌کنند

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه می‌گوید بیانیه مشترکی در خصوص اوکراین پس از مذاکرات روسیه و کشورهای آفریقایی صادر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که رئیس جمهور این کشور و سران کشورهای آفریقایی بیانیه مشترکی درباره اوکراین صادر خواهند کرد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و اعضای هیئت صلح آفریقا پس از مذاکرات خود بر سر اوکراین، بیانیه مشترکی را صادر خواهند کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که یک بیانیه مشترک مختصر پس از این نشست در حال تهیه است. به محض اینکه بر سر محتوای این بیانیه توافق شود، این بیانیه منتشر خواهد شد.

اولین گفتگوهای میان رئیس جمهور روسیه و اعضای هیئت آفریقایی در ۱۷ ژوئن در کاخ کنستانتین در خارج از سن پترزبورگ انجام شد.

پوتین در این دیدار تاکید کرد که مسکو هیچگاه از مذاکره با اوکراین خودداری نکرده است، این در حالی است که اوکراین پیش نویس توافق نامه‌ای را که در ماه مارس در استانبول تهیه شده بود، را کنار گذاشت.

رئیس جمهور فدراسیون روسیه همچنین با یادآوری اینکه «پیش‌نویس پیمان صلح به بهترین نحو مورد رایزنی قرار گرفت»، خاطرنشان کرد: از ما خواستند تا جهت ایجاد شرایط به منظور امضای توافق نهایی، نیروهای‌مان را خارج کنیم اما بعد از خروج نیروهای‌مان از حومه کی‌یف، مقامات اوکراین، تمام توافقات و قول و قرارهای قبلی را منکر شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1416608

مهمترین اخبار ایران و جهان: