نیوز سیتی!
05 مرداد 1402 - 13:26

رشادت رزمندگان استان همدان در عملیات مرصاد هرگز فراموش نخواهد شد

همدان-مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: رزمندگان استان همدان اوج برخورد ونقطه طلایی در عملیات مرصاد بودند واین عملیات با نام شهدا ورزمندگان استان همدان معنا پیدا کرده است.

سردار مهدی فرجی در گفتگو با خبرنگار مهر مطرح کرد: از سال ۱۳۵۹ تا سال ۱۳۶۷ دو اتفاق بزرگ رخ داد که یکی عملیات مرصاد در سرپل ذهاب بود و دومین اتفاق در سال ۶۷ بود که از تنگه حسن آباد و تنگه چارزبر، رزمندگان همدانی جلوی ستون منافقین را گرفتند و برگ زرینی در تاریخ ایران رقم زدند.

وی بابیان اینکه نقش استان همدان در عملیات مرصاد پر رنگ و بی بدیل بود افزود :۴۰۰ رزمنده در کشور در عملیات مرصاد شهید شدند که ۱۴۰ شهید متعلق به استان همدان است.

مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه رزمندگان در گردنه چارزبر و تنگه مرصاد خوش درخشیدند، افزود: بعضی افراد برای اولین بار به جبهه رفتند و این در حالی بود که نگاه مردم به نفاق کاملاً یک نگاه منفی بوده است و با ستون پنجم دشمن با قاطعیت برخورد کردند.

سردار فرجی متذکر شد: جایگاه و پرچم استان همدان در عملیات مرصاد در سطح اول استان‌هایی است که در این عملیات حضور داشتند و مسئله‌ای که باعث موفقیت در عملیات مرصاد می‌توان با قاطعیت گفت رشادتهای بچه‌های استان همدان و بخصوص بچه‌های تویسرکان بوده است.

وی بابیان اینکه هیچگاه جایگاه رزمندگان و شهدای استان همدان در برخورد با منافقان و عملیات مرصاد فراموش نخواهد خاطرنشان کرد: نقش رزمندگان تویسرکان در قالب گردان ۱۵۳ قاسم بن الحسن (ع) در عملیات مرصاد بسیار حائز اهمیت بود و در این عملیات ۴۰ شهید تقدیم کرده است.

مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تصریح کرد: پایگاه هوایی شهید نوژه همدان در پیروزی عملیات مرصاد بسیار تأثیر گذار بود.

وی تشریح کرد: منافقین با پیشرفته‌ترین سلاح‌های نظامی مجهز بودند ولی رزمندگان ما به سلاح ایمان، اعتقاد و دفاع از کشور مجهز بودند و این باعث شکست دشمن شده بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1408696

مهمترین اخبار ایران و جهان: