نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 19:41

۱۵ زندانی نیازمند مالی در ایلام از زندان آزاد شدند

ایلام-۱۵ زندانی نیازمند مالی در ایلام همزمان با ماه محرم از زندان آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز یکشنب با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان ایلام و جمعی از مراجع قضایی، بدهی زندانیان نیازمند مالی توسط ستاد دیه، سازمان بنیاد مستضعفین کشور و خیرین پرداخت شد و ۱۵ زندانی استان (۱۳ مرد و ۲ زن) به آغوش خانواده خود بازگشتند.

علی محمدی رئیس کل دادگستری استان ایلام در این مراسم به احادیثی از ائمه اطهار و فلسفه عاشورا و سوگواری بر سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام اشاره‌ای داشت و گفت: زندانبانی امروزی مسیر علمی و هدفمند را دنبال می‌کند. وی افزود: اصلاح و تربیت زندانیان و بازگشت سالم آنان به جامعه امروزه با برنامه‌های بازپروانه علمی و کارشناسی شده امکان پذیر است که این روند در سطح زندان‌های استان بخوبی در حال انجام است.

رئیس کل دادگستری استان به نقش مهم ستاد دیه در آزادی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری و همچنین کاهش آسیب‌ها اشاره کرد و تلاش مسئولین زندان‌ها را در مسیر اصلاح و بازسازگاری اجتماعی زندانیان قابل تقدیر دانست.

مجید احسانی مدیرکل زندان‌های استان ایلام در ابتدای این مراسم در خصوص فرایند انجام فعالیت‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی در سطح زندان‌ها و شرح برنامه‌های اجرایی مطالبی را عنوان کرد و اذعان داشت: از ابتدای سال تا کنون ۵۵ زندانی نیازمند مالی از زندان آزاد شده‌اند و تا پایان سال تلاش ما بر این است ضمن افزایش این آمار، در جهت توانمندسازی آنان و خانواده‌هایشان نیز اقدامات مطلوبی انجام شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1395852

مهمترین اخبار ایران و جهان: