نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 16:11

نانوایی های استان قزوین در روزهای تاسوعا و عاشورا تعطیل نیستند

معاون اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری قزوین از ممنوعیت تعطیلی نانوایی های این استان در روزهای عاشورا و تاسوعا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی رحمانی ظهر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار و امنیت غذایی استان قزوین که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به نارضایتی عمومی مردم استان در خصوص تعطیلی نانوایی ها، نظارت و پیگیری بر این واحدهای صنفی به صورت مکرر توسط دستگاه های متولی امر انجام شده و در حال انجام است.

رحمانی ادامه داد: براساس نظارت ها و پایش های میدانی هیچکدام از کارخانجات تولیدکننده آرد دچار مشکل نبوده و تعطیلی بدون دلیل نانوایی ها حاکی از ترک فعل اتحادیه نانوایان است.

معاون اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری قزوین تصریح کرد: اتحادیه ها جهت نظارت و پیگیری صنف مختص خود تشکیل شده اند و نظارت های دولتی نیز در وهله اول بر اتحادیه ها است.

این مقام مسوول یادآورشد: در موضوع تعطیلی نانوایی ها، اتحادیه مربوطه نه تنها هیچگونه نظارت صحیح و اساسی بر صنف خود نداشته بلکه با دفاع های بی منطق و نادرست استان را دچار مشکلات عدیده در حوزه نان کرده است.

رحمانی اضافه کرد: دستگاه های متولی امر باید نظارت بر نانوایی ها را با جدیت دنبال کرده و گزارشات آن را به صورت مستمر به کارگروه ارسال کنند.

این مسوول از ممنوعیت تعطیلی نانوایی ها در روز عاشورا و تاسوعا خبر داد و گفت: در این دو روز نانوایی ها در حالت عادی فعالیت خواهند کرد و تعطیلی نانوایی ها به غیر از روز های قانونی خلاف مقررات بوده و با متخلفین برخورد خواهد شد.

معاون اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری قزوین از اعطای آراد مازاد به نانوایی های استان در دهه اول محرم خبر داد و افزود: با توجه به تقیدات مذهبی مردم استان و پخش نذورات در دهه اول محرم سهمیه مازاد آرد جهت پخت نان به نانوایان استان اعطا شده است.

وی در پایان بیان کرد: نانوایی که نمی تواند نسبت به تعهدات خود پایند باشد مجوز خود را به فرد دیگری واگذار کند تا مردم با مشکل کمبود نان روبرو نشوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1395608

مهمترین اخبار ایران و جهان: