نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 13:56

احتمال وزش باد تند طی ۲ روز آینده در اردبیل

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی امروز و فردا وزش باد تند در نواحی مستعد استان اردبیل همراه با خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با آخرین وضعیت هواشناسی استان اردبیل اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی امروز و فردا آسمان استان در غالب مناطق کمی تا نیمه ابری توأم بوده و احتمال وزش باد خزری در نواحی مستعد همراه با خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست هر چند با توجه به شارش رطوبت خزری و نیز گذر امواج دامنه کوتاه تراز میانی جو، در برخی ساعات شاهد افزایش ابر و احتمالاً رگبار باران و یا رعد و برق خواهیم بود.

وی با بیان اینکه طی این دو روز، دما روندی کاهشی به خود خواهد گرفت و در شهرستان‌های مرکزی و خلخال هوا نسبتاً خنک خواهد بود، گفت: همچنین در شهرستان‌های شمالی استان و نیز کوثر با وجود کاهش دمای هوا، هوای گرم تابستانه‌ای همچنان حاکم خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ضمن هشدار در رابطه به وقوع تند باد در سطح استان بیان کرد: با توجه به شدت وزش باد هم استانی‌ها تمهیدات لازم در خصوص مقاوم سازی سازه‌های موقتی و سبک را در نظر داشته باشند.

کوهی با اشاره به اینکه روز یکشنبه جو استان کاملاً پایدار خواهد بود و از شدت وزش باد خزری کاسته می‌شود و بر دمای هوا افزوده خواهد شد، گفت: طی روزهای دوشنبه و سه شنبه شاهد عبور سامانه بارشی زودگذری از سطح استان خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت با نفوذ این سامانه جوی، ابرناکی، وزش تندبادهای لحظه‌ای و در برخی نواحی رگبار باران و رعد و برق و در نواحی مستعد احتمالاً بارش تگرگ، سیلابی شدن معابر شهری و رودخانه‌های فصلی پیش بینی می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1425396

مهمترین اخبار ایران و جهان: