نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 11:35

نگرانی مسئولان نظامی و جاسوسی تل‌آویو از فروپاشی رژیم صهیونیستی

مسئولان و عناصر سرویس‌های جاسوسی و نظامی رژیم صهیونیستی در یک نشست فوری و اضطراری سناریوهای مربوط به احتمال فروپاشی این رژیم را در پی تشدید بحران سیاسی در اراضی اشغالی بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که مسئولان نظامی و دستگاه‌های جاسوسی این رژیم روز جمعه یک نشست فوق العاده و اضطراری در خصوص بحران سیاسی در اراضی اشغالی برگزار کرده اند.

بر اساس گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی، در نشست مذکور حدود ۱۰۰ تن از عناصر وابسته به سرویس جاسوسی موساد، شاباک، پلیس و ارتش این رژیم شرکت کرده اند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که مسئولان مربوطه، راههای حمایت از دادگاه عالی این رژیم در بحبوحه بحران سیاسی در اراضی اشغالی و همچنین سناریوهای فروپاشی به اصطلاح نظام سیاسی در این منطقه را بررسی کرده اند.

آنها همچنین بر سر پیوستن به امضاءکنندگان کیفرخواست علیه قانون «لغو برهان معقولیت» و حمایت از دادگاه عالی رژیم صهیونیستی توافق کردند.

بحران سیاسی در اراضی اشغالی که طرح نتانیاهو برای کاهش اختیارات دستگاه قضائی، آن را تشدید کرده نه تنها ارتش و بخش‌های خدماتی رژیم صهیونیستی را در برگرفته بلکه نیروهای پلیس در این رژیم نیز به موج اعتراضات پیوسته اند به طوریکه منابع عبری زبان اعلام کردند که ۵۴ افسر نظامی به همکاری داوطلبانه خود با نیروهای پلیس در اعتراض به طرح اصلاحات قضائی دولت نتانیاهو پایان دادند و استعفای خود را از کار و همکاری با نیروهای پلیس اعلام کردند.

همچنین نتایج یک نظرسنجی در اراضی اشغالی از کاهش محبوبیت حزب حاکم (لیکود) به رهبری بنیامین نتانیاهو در برابر بنی گانتس، رهبر حزب معارض «اردوگاه ملی» در کنست رژیم صهیونیستی خبر می‌دهد.

براساس نظرسنجی جدید روزنامه صهیونیستی معاریو، ائتلاف لیکود به رهبری نتانیاهو با از دست دادن دو کرسی از مجموع ۵۵ کرسی خود در کنست (پارلمان) در جایگاه دوم پس از احزاب معارض و عربی با ۶۷ کرسی قرار گرفت.

به نوشته روزنامه عبری معاریو، نظرسنجی جدید نشان داد که پس از لایحه جنجالی اصلاحات قضائی نتانیاهو، بین حزب حاکم و حزب معارض، در اختلاف کرسی‌های پارلمانی، شکاف محسوسی وجود دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1426452

مهمترین اخبار ایران و جهان: