نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 11:41

ادامه روزهای گرم و شرجی در مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: هوای شرجی را در استان شاهد هستیم که موجب شده شاهد بالا بودن دمای احساسی هوا باشیم.

احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران درباره پیش‌بینی وضعیت جوی آسمان استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: روزهای گرم و شرجی را در سطح استان شاهد هستیم.

وی افزود: بیشینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت گذشته مربوط به دشت‌ناز با ۳۶ درجه و کمینه دمای هوا نیز مربوط به کلاردشت با ۱۴ درجه بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: باتوجه به اینکه هوای شرجی را در استان شاهد هستیم موجب شده شاهد بالا بودن دمای احساسی هوا باشیم که ضرورت دارد در بحث مصرف انرژی مدیریت شود.

اسدی با اعلام اینکه این وضعیت تا پایان هفته ادامه دارد، تصریح کرد: طی امروز و فردا در ساعت بعدازظهر افزایش ابر و در ارتفاعات شاهد رگبار پراکنده هستیم.

وی یادآور شد: روزهای دوشنبه تا چهارشنبه شرایط برای رگبارهای پراکنده در ارتفاعات مهیا بوده که شرایط برای بارش‌های رگباری در ارتفاعات فراهم است.

معاون هواشناسی مازندران بیان کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، روزهای پایانی هفته انتطار داریم شاهد افزایش دما باشیم که این افزایش دما روز جمعه محسوس‌تر است.

اسدی گفت: دریای مازندران با افزایش موج پیش‌بینی می‌شود که شنا و فعالیت‌های صیادی و گردشگری و تردد شناورهای سبک مناسب نیست.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1426652

مهمترین اخبار ایران و جهان: