نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 12:56

نگرانی صهیونیست‌ها درباره تاکتیک فرار به جلوی نتانیاهو

منابع عبری در گزارش‌هایی عنوان کردند که موضوع برچیدن چادرهای حزب‌الله لبنان در نقاط مرزی، ممکن است درگیری جدید میان لبنان و رژیم صهیونیستی را کلید بزند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محافل عبری معتقدند بیانیه اخیر کابینه رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که اقدام ارتش این رژیم به تخریب چادر حزب الله در منطقه مرزی با توسل به زور، ممکن است به درگیری در مرزهای شمالی منجر شود.

خبرنگار نظامی رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در این باره تاکید کرد که بکار بردن عبارت «موافقت نتانیاهو با توصیه‌ها و دستورالعمل‌های پیشنهادی ارتش و سرویس‌های امنیتی» حاکی از آن است که نتانیاهو عملاً پاسخ به اتهامات احتمالی در آینده در خصوص اینکه «تحرکات و درگیری نظامی در مرزهای شمالی را به خاطر منحرف کردن نگاه‌ها از اصلاحات قضایی به راه انداخته»، آغاز کرده است.

همچنین شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی بیان کرد که وزارت جنگ این رژیم خود را برای احتمال تنش و وخامت اوضاع امنیتی در مرزهای شمالی به سبب تغییرات اجتماعی و سیاسی در بُعد داخلی که حزب الله آن را نقطه ضعفی بزرگ برای این رژیم و فرصتی برای ضربه به آن می‌داند، آماده می‌کند.

در مقابل، خبرنگار سیاسی روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت هم اشاره کرد که در جلسه روز دوشنبه کمیته امنیت و امور خارجی کنست تصمیماتی عینی و ملموس اتخاذ نشد و صرفاً بر دستورالعمل‌ها و راهکارهای آینده توافق شد. وی به نقل از برخی مسئولان بلندپایه امنیتی آورده است که ما عجله‌ای برای درگیری و رویارویی در مرزهای شمالی نداریم.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از برخی منابع امنیتی آورده است که چادرهای حزب الله تهدیدی امنیتی نیست و ما دست به اقداماتی نخواهیم زد که ضرورتی ندارد.

موضع فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی که به نتانیاهو ارائه شده، حاکی از آن است که برآورد سید حسن نصرالله از اهداف رژیم صهیونیستی ممکن است به تنش و وخامت اوضاع منجر شود در حالی که این رژیم در شرایط کنونی نه تصمیمی برای ورود به چنین درگیری دارد و نه نیازی هم به آن دارد.

همچنین پایگاه خبری عبری زبان والا به نقل از مسئولان امنیتی در جریان جلساتی که داشتند، بیان کرده که باید بین اقدامات تحریک آمیز حزب الله در نواحی مرزی و هرگونه حمله واقعی تمایز قائل بود.

منبع مذکور بیان کرد همان‌گونه که در جلسه کمیته امنیت و امور خارجی کنست اشاره شد، هیچ مصلحتی در شتاب برای رویارویی با حزب الله نیست.

شبکه عبری زبان کان نیز به نقل از منابع آگاه تاکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در جلسه با نتانیاهو از مذاکره از طریق یک میانجی بین‌المللی برای حل نزاع مرزی بین تل‌آویو و بیروت حمایت کرده است.

این منابع تاکید کردند که برخی فرماندهان ارتش از چنین اقدامی اعلام حمایت کردند و در عین حال مسئله چادرهای مرزی حزب الله در نواحی مرزی را هم مورد بحث و بررسی قرار دادند.

منابع مذکور بیان کردند که در پایان جلسه مشورت و گفتگوها، مجموعه‌ای از رخدادها و واکنش‌ها که اساساً بر عدم تمایل رژیم صهیونیستی بر ورود به درگیری با حزب الله تاکید دارد و در عین حال احتمال کشیده شدن اوضاع به سمت درگیری را نیز رد نمی‌کند، مورد تایید قرار گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1421396

مهمترین اخبار ایران و جهان: