نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 18:01

حفظ شعائر اسلامی بالاترین برنامه جهاد تبیین است

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه تربیت اسلامی برنامه دین اسلام است، گفت: حفظ شعائر اسلامی بالاترین برنامه جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علما ظهر سه شنبه در دیدار با مسئولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با موضوع جهاد تبیین که به مناسبت دوازدهم مرداد سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سال ۱۳۵۹ برگزار شد از حفظ شعائر اسلامی به عنوان بالاترین برنامه جهاد تبیین یاد کرد.

وی افزود: تربیت اسلامی برنامه اساسی دین اسلام است لذا با توجه به موقعیت فعلی دنیا و فراز و نشیب‌های زیاد آن، ما باید آماده باشیم و رخدادها را با توجه به شرایط آن مدیریت کنیم.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: آن چیزی که برای ما بسیار مهم است حفظ شعائر اسلامی است چون همین شعائر است که حرف حساب ما می‌باشد و اساس دشمنی دشمنان و استکبار با ما همین اهمیت شعائر اسلامی است.

علما بیان کرد: ما در دنیا بر اساس همین شعائر اسلامی دنبال صراط مستقیم هستیم و این صراط فقط در نص صریح قرآن، اسلام و معصومین (علیهم السلام) برای ما تعریف شده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر امروز می‌بینید برنامه استکبار جهانی قرآن سوزی است زیرا اینها با قرآن و محتوای رهایی بخش آن مشکل دارند و نمی‌توانند موفقیت‌های چشمگیر مسلمان را که از برکت قرآن به دست آمده تاب بیاورند.

امام جمعه کرمانشاه در خصوص اهمیت توجه به اسلام و قرآن، تصریح کرد: ما امروز قدرت بزرگ خود را از اسلام گرفته ایم و اسلام برنامه موفقیت ما را به صراحت بیان فرموده است و این از برکت اسلام، قرآن و معصومین (علیهم‌السلام) است.

علما عنوان کرد: امروز با پشتوانه همین اسلام و قرآن امامین انقلاب با قدرت بر استکبار جهانی تافته اند و قدرت مسلمان را به رخ جهانیان می کشند زیرا این بزرگان از خود هیچ نمی‌گویند بلکه از اسلام مایه می‌گذارند لذا شما مروج یک چنین مکتبی هستید بنابراین باید تلاش کنید و قدر مردم را بدانید زیرا برنامه شما تبیین این عظمت بی بدیل و الهی است.

گفتنی است، قبل از سخنان آیت الله علما حجت الاسلام عبدی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گزارشی از برنامه‌های دستگاه متبوع خود را ارائه کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1422152

مهمترین اخبار ایران و جهان: