نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 12:10

دانشجویان در شکل‌گیری اعتقادات افراد جامعه مفید و تاثیرگذار باشند

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: دانشجویان با ارائه در طرح‌های مفید سعی کنند، در شکل گیری بنیان اعتقادات فکری و روحی افراد تاثیرگذار باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه دوره حلقه‌های میانی و در جمع دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشگاه‌های استان که در تالار فردوسی دانشگاه کردستان برگزار شد،  اظهار داشت: امیدوارم این طرح که از سال گذشته آغاز شده به سرانجام خوبی برسد که البته شنیده‌ها حاکی از تاثیرگذاری مناسب این طرح بوده است.

وی با بیان اینکه کسانیکه که در این طرح شرکت می‌کنند، باید در زمینه‌های مختلف دعوت کننده‌های مناسبی باشند، افزود: دانشجویان در اجرای چنین طرح‌هایی سعی کنند با ارائه‌ طرح‌های مفید، اعتقادات را در فکر و روح افراد بگنجانند.

نماینده ولی فقیه در کردستان، تقویت نقش نهاد، تقویت بنیان اعتقادی و فکری دانشجویان، تقویت نشاط و انگیزه، استفاده حداکثری از ظرفیت دانشجویان و شبکه‌سازی را جمله از اهداف اجرای طرح حامیم عنوان کرد.

حجت‌الاسلام پورذهبی در ادامه افزود: دانشجویان باید از مسیر خود آگاه باشند، لذا در محور اعتقادات، احکام و اخلاق باید در تهذیب و خودسازی  توانمند باشند.

وی با تأکید بر اینکه افراد انقلابی باید اعتقادات و اخلاقیات خود را محکم‌تر کنند، خاطرنشان کرد: تفکر عمیق و مطالعه و نگاه فراگیر و انسانی در اجرای چنین دوره‌هایی مورد توجه قرار گیرد. 

حجت‌الاسلام فرهنگیان مسئول دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: طرح حامیم طی سه ماه در دانشگاه‌های استان برگزار و از میان دانشجویان ۵۰۰ نفر انتخاب که در نهایت ۷۴ دانشجو گزینش شدند‌.

وی افزود: افراد انتخابی از رصد کردن تمامی دانشجویان استان کردستان انتخاب شدند و افرادی انقلابی، مذهبی و فعال در حوزه سیاسی هستند و بهترین دانشجوهای ما در انتخاب این مولفه‌ها به شمار می‌آیند.

حجت الاسلام فرهنگیان این افراد را سرمایه و عظیم بزرگ خواند و افزود این افراد می‌تواند منشا خیر و برکت باشد.
وی با بیان اینکه در کنار کارگروه‌ها، تمام جلسات گفت‌وگوهایی محور خواهد بود، اذعان کرد: این دانشجویان  در دانشگاه‌های خود به عنوان یک فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کمک رسان نهاد نمایندگی در دانشگاه باشند.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1421452

مهمترین اخبار ایران و جهان: