نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 01:21

سبک مدیریت شهری و نحوه همکاری نهادها جای تاسف و نگرانی دارد

یجنورد_ سبک مدیریت شهری و نحوه همکاری نهادهای مختلف جای تأسف و نگرانی دارد که بعد از گذشت دو سال از تعریف بودجه برای احداث بیمارستان، متولیان امر هنوز در پیچ و خم جانمایی زمین آن هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان شمالی پیرامون بیمارستان مادر و کودک منتشر شد.

در این بیانیه آمده است؛ با تأمل در کلام رهبر معظم انقلاب که می‌فرمایند هر جا مردم وارد شدن ما پیشرفت کرده‌ایم، به این مهم می‌رسیم که کلید حل مشکلات کشور استفاده از فکر و رأی مردم در تصمیم‌گیری‌ها است.

پرداختن به این امر علاوه بر عبور دادن کشور از خیل مشکلات، سبب ایجاد حس اعتماد و نگاه امیدوارانه و استقلال گرایانه مردم به آینده کشور خواهد بود و زمانی می‌توان به این اصل جامع عمل پوشاند که مسئولان منتخب در هر تراز و جایگاهی اهتمام جدی برای بیان صریح و شفاف مواضع و تصمیمات خود در رویارویی با مسائل را داشته باشند و حلقه‌های میانی به عنوان رابط حاکمیت و مردم مختصات دقیق و روشنی از مشکلات و وظیفه مردم نسبت به آنها برای جامعه ترسیم و با استفاده از روحیه عدالت خواهی آنان نظارت عمومی را بر عملکرد مسئولین ایجاد کنند.

بنا به به این راهبرد و نظر بر حواشی متعدد ایجاد شده پیرامون جانمایی پروژه بیمارستان مادر و کودک که حاصل ناکارآمدی و سو عملکرد مسئولین مربوطه در امر تصمیم‌گیری و هم افزایی بوده و موجبات نگرانی اذهان عمومی و سو استفاده برخی رسانه‌ها از اتهام از ابهامات خبری را فراهم آورده بود شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی با برگزاری جلسات مستمر و مجزا با متولیان امر و تنظیم بیانیه که منفعت عموم را در نظر گرفته بود مطالبه‌ای را جهت ایجاد شفاف نظر و رفع هرگونه اهمال کاری مسئولیت و غرض‌های احتمالی شخصی و سیاسی که منجر به اضمحلال سرمایه عمومی می‌شود انجام داد.
مع‌الاسف علی رغم وجود مطالبات قشر نخبگانی و عامه مردم مسئولان مربوطه با هزینه کرد زمان و ایجاد تعلل خبری از اجماع نظر کارشناسی و رأی واحد جهت انتخاب زمین مناسب برای جانمای بیمارستان مادر و کودک ناتوان ماندند.

با ادامه‌دار شدن برخی پیشنهادهای غیر کارشناسانه و معقولانه از جانب شهرداری و و راه و شهرسازی اولتیماتوم‌های رفع تکلیف کننده از جانب مجموعه استانداری و باز بودن عرصه برای تحریف خبری از سوی رسانه‌های زرد و فرصت طلب، بسیج دانشجویی اقدام به برگزاری جلسه‌ای با حضور متولیان تصمیم گیر، مسئولان تسهیلگر، قشر نخبگان و عموم مردم گرفت.

هدف از برگزاری این جلسه؛ شرح و تفضیل صریح وضعیت موجود و اقدامات انجام گرفته، و بیان شفاف ادله‌های موافق و مخالف در رابطه با هر کدام از پیشنهادهای ارائه شده بود. تا تمام نقطه نظرات به طور عیان، در فضایی سالم و دغدغه مند مطرح، و از طریق رسانه‌ای صادق القول به مردم منعکس شود.

در این جلسه، دکتر شاهین فر اذعان داشتند که سه قطعه زمین با قید اولویت کارشناسی و تخصصی

١_بخشی از پارک شهروند [شهربازی]

٢_ بیمارستان امام رضا (ع) و زمین شهرداری منطقه یک

٣_ کنار بیمارستان امام حسن (ع))

از جانب دانشگاه علوم‌پزشکی و نماینده وزارت بهداشت؛ پیشنهاد شده و تماماً کارشناسی شده و دارای حداکثر مؤلفه‌های لازم برای احداث بیمارستان هستند و هیچ زمین دیگری با چنین استانداردهایی در محدوده شهر وجود ندارد که مورد تأیید کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی باشد.

از این سه پیشنهاد مطرح شده، گزینه پارک شهربازی به دلایلی از جمله: قابلیت دسترسی به عنوان فضای سبز برای عموم مردم و وقفی بودن بخشی از آن؛ و گزینه شهرداری منطقه ١ به جهت قدمت بنای ساختمان که شناسنامه معماری و شهرسازی شهر می‌باشد؛ به طور قطع توسط شورای شهر رد شد. با توجه به این نظرات و عدم موافقت قطعی شورای شهر با اولویت اول و دوم دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان مادر و کودک به احتمال زیاد در ضلع شمالی و یا پشت بیمارستان امام حسن (ع) ساخته خواهد شد. مگر اینکه نظر شورای شهر تغییر کند.

ضمن تشکر از حضور و دغدغه رؤسا و نمایندگان، دانشگاه علوم پزشکی، شورای شهر، راه و شهرسازی، شهردار و نماینده مجلس در جلسه جانمایی بیمارستان، لازم به ذکر است که عدم حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار به جهت واهمه داشتن از پرچالش بودن جلسه و بی اهمیت دانستن آن به ضمیمه‌ی اهمال کاری‌های سابق انجام گرفته در امر جانمایی، بیانگر عدم کفایت و صلاحیت مدیریتی کافی ایشان برای این منصب است.

. امید است مدیران شهری در نحوه عملکرد خود تجدید نظر کرده و افق جدیدی را برای خدمتگزاری هر چه تمام تر خود ترسیم کنند، تا در مسائل و بزنگاه‌های مختلف از حمایت‌های مثمر ثمر مردم بهره‌مند شوند.

بسیج دانشجویی تمام جهد و همت خود را برای تقویت امر هم‌افزایی متولیان و رد حاشیه سازی‌های غرض‌دار، به نفع مردم به کار بسته و می‌بندد تا این پروژه‌ی ویژه و لازم الاجرا با نظر کارشناسانه و حرفه‌ای علی رغم وقفه‌ها و موانع موجود توسط متولیان آن در مکانی معقول جانمایی شود. ان شاالله که این تلاش‌ها مورد رضایت حق تعالی و عموم مردم قرار گیرد.

و السلام علی من التبع الهدی

منبع: مهر
شناسه خبر: 1422596

مهمترین اخبار ایران و جهان: