نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 14:56

سی و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان آغاز به کار کرد

مراسم افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور دوشنبه ۱۶ مرداد در اورمیه با حضور مسئولان و برگزیدگان این جشنواره برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه مراسم افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور دوشنبه ۱۶ مرداد در اورمیه با حضور مسئولان و برگزیدگان این جشنواره برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مقامات کشوری و استانی در سالن وحدت اورمیه برگزار شد، حجت‌الاسلام محمود اصغری، سرپرست دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی اظهار کرد: همه ساله یک استان میزبان جشنواره قرآن و عترت است که امسال نیز دانشگاه فرهنگیان اورمیه افتخار میزبانی این جشنواره را دارد.

وی گفت: در این ۴ روز برگزاری جشنواره، ضمن تقدیر از برگزیدگان، دانشجویان در بخش آوایی به رقابت خواهند پرداخت و پنجشنبه ۱۹ مرداد اختتامیه این جشنواره است.

حجت الاسلام اصغری تصریح کرد: قرآن کتاب هدایت است اما این کتاب خدا، نیازمند تبیین است که مبین آن عترت است و پیامبر اسلام، همواره سفارش کرده از قرآن و عترت فاصله نگیریم.

اساسی‌ترین محور تشخیص مسیر صحیح و رهایی از فتنه‌ها را تمسک به قرآن کریم است 

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، ضمن قدردانی از بانیان برگزاری چنین جشنواره معنوی،اساسی‌ترین محور تشخیص مسیر صحیح و رهایی از فتنه‌ها را تمسک به قرآن کریم اعلام کرد و گفت: طبق سفارش پیامبر،تلاوت قرآن، پرده ای است که انسان را آتش جهنم حفظ کرده و در امان الهی قرار می دهد.

وی تاکید کرد: ضروری است همیشه با قرآن انس بگیریم به‌خصوص در این ایام که فتنه‌ها و چالشهای موجود، انسان را احاطه کرده است چاره رهایی، توسل به قرآن کریم است.

امام جمعه ارومیه با تاکید براینکه باید محور زندگی خود را قرآن قرار دهیم، گفت: توصیه می‌شود یکی از محورهای مهم در تعیین مسئولان و تقسیم مسئولیتها قرآن کریم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اظهار کرد: خداوند قرآن کریم را نور معرفی کرده است و وظیفه قرآن به معلمی و رهبری پیامبر اسلام این است که مردم را از ظلمات خارج و به نور هدایت کند.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه هرکس با قرآن ارتباط بیشتری داشته به همان اندازه از ظلمت دور و نورانیت او را در برخواهد گرفت، تصریح کرد: هرگونه ارتباط با قرآن دارای ثواب است و به انسان نورانیت می بخشد.

امروز که فتنه است، چاره کار فقط پناه بردن به قرآن است. اساسی‌ترین راه برای تشخیص فتنه‌ها، تمسک جستن به قرآن است.

ما خوشحالیم که در دانشگاه‌ها مسابقات قرآنی‌انجام می گیرد و دانشجویان به سمت قرآن سوق پیدا می‌کنند.

این جشنواره در چهل رشته و ۹ بخش از ۱۶ لغایت ۱۹ مرداد ماه در اورمیه برگزار می شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1430708

مهمترین اخبار ایران و جهان: