نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 16:20

مسکو: حدود ۷۰۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند

وزارت دفاع روسیه ضمن اشاره به کشته‌شدن نزدیک به هفتصد از نظامیان اوکراینی در جریان عملیات‌های بیست‌وچهار ساعت گذشته، از دفع حداقل بیست‌ویک عملیات تهاجمی ارتش کی‌یف خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) آمار جدیدی از تلفات و خسارات ارتش اوکراین در جریان درگیری با نیروهای این کشور،‌ طی بیست‌ و چهار ساعت گذشته ارائه کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت که حداقل ۲۱ عملیات تهاجمی نظامیان اوکراینی به مواضع نیروهای روسیه در محورهای جنوب دونتسک، کوبیانسک، زاپروژیا، کراسنی‌لیمان، خِرسون و خارکیف طی یک روز گذشته دفع شدند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع روسیه در ادامه توضیح داد که در جریان مقابله نیروهای روس با حملات ارتش کی‌یف در محورهای مذکور، بیش از ۶۸۰ نظامی اوکراینی کشته و حجم زیادی از تجهیزات جنگی آنها نابود شد.

در این بیانیه آمده است که ۸ خودروی زرهی و ۵ یگان نظامی کامل اوکراین در محور جنوب دونتسک، ۲ قبضه توپخانه خودکششی هوویتزر در کوبیانسک، ۲ دستگاه تانک و ۹ خودروی جنگی نفربر در زاپروژیا، در جریان این حملات روز گذشته از بین رفتند.

طبق این گزارش، این وزارتخانه همچنین افزود که در پی حملات نیروهای هوافضای روسیه، ۳ انبار تسلیحات و مهمات نیروهای مسلح اوکراین در نزدیکی زاپروژیا، چرنشینا و نیسکوچنا در منطقه خارکیف منهدم شدند.

ارتش روسیه همچنین فیلم زیر را از لحظه انهدام توپخانه‌های خودکششی نیروهای رژیم کی‌یف با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین «لانسِت» در محور جنوب دونتسک منتشر کرد.

امروز همچنین «دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه با بیان اینکه کشورش از نیروی نظامی کافی برای پیروزی در جنگ اوکراین بهره‌مند است، گفت که کل سیستم ناتو آشکارا علیه روسیه می‌جنگد (جزئیات بیشتر).

 

پایان پیام/ص

منبع: فارس
شناسه خبر: 1432508

مهمترین اخبار ایران و جهان: