نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 09:40

برخورد بدون اغماض با مشاوران املاک متخلف در هرمزگان

بندرعباس - استاندار هرمزگان بر برخورد بدون اغماض با مشاوران املاک متخلف در هرمزگان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی دوستی در یازدهمین جلسه شورای مسکن استان هرمزگان با اشاره به لزوم سرعت بخشی در روند احداث منازل مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان هرمزگان، گفت: یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند به تسریع ساخت منازل مسکونی کمک کند، تامین سهم آورده اولیه از سوی متقاضیان است.

وی با تاکید بر اینکه در سطح استان زمین به میزان کافی برای طرح نهضت ملی مسکن الحاق شده و پیگیری‌ها و اقدامات در جهت ساخت منازل با کیفیت در حال انجام است اظهار داشت: آنچه از مردم استان انتظار می‌رود این است که در اجرای این طرح بزرگ ملی که می‌تواند اثرات بسیار مثبتی در جامعه داشته باشد همکاری داشته و سهم آورده خود را تامین و واریز کنند.

دوستی اضافه کرد: از سوی دیگر در حال تدوین یک بسته امتیاز دهی به متقاضیان هستیم که بر مبنای آن به متقاضیانی که واریزی خود را به موقع انجام می‌دهند در هنگام تحویل منزل مزایایی تعلق خواهد گرفت، این مزایا پس از نهایی شدن اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر با توجه به اینکه به دنبال ساخت سریعتر و تحویل منازل در زمان مناسب هستیم یک مهلت قانونی برای سایر افراد متقاضی‌ تعیین می‌شود و در صورت عدم واریز سهم آورده اولیه، امتیاز مسکن از آنها سلب و به سایر متقاضیان داده خواهد شد.

استاندار هرمزگان با تقدیر از عملکرد مثبت شهرستان بستک در حوزه طرح نهضت ملی مسکن گفت: فرمانداران و مدیران راه و شهرسازی نیز توجه داشته باشند هر چه میزان پیشرفت کار بیشتر باشد اشتیاق مردم برای واریز سهم آورده و احداث سریعتر منازل بیشتر و امید آنها به خانه دار شدن افزایش می یابد.

دوستی بیان کرد: با توجه به نیاز صنایع در حوزه ساخت مسکن برای کارکنان خود و احصا تقاضای مجدد مردم، پیشنهاد بازگشایی دوباره سامانه ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در شهر بندرعباس به وزارت راه و شهرسازی داده خواهد شد.

وی در ادامه بر لزوم بازرسی از بنگاه‌های مشاور املاک و برخورد با افراد متخلف در این حوزه، تصریح کرد: مطابق بازرسی‌های انجام شده در شهر بندرعباس تاکنون ۷۵ مشاور املاک فاقد مجوز شناسایی شده که ۶ مورد پلمپ و ۱۵ مورد نیز مجوز اخذ کردند، باید با سرعت ۵۴ مشاور املاک دیگر نیز تعیین تکلیف شوند.

دوستی گفت: بخشی از مشکلات حوزه مسکن مرتبط با مشاوران املاک متخلف و فاقد مجوز است که باید بدون اغماض با آنها برخورد شود.

وی با اشاره به اهتمام استان بر تامین زمین برای طرح جوانی جمعیت و فرزند آوری اظهار داشت: چالش فعلی کشور در حوزه جمعیت است و برای تشویق مردم به فرزند آوری تعریف بسته‌های تشویقی از جمله اهدای زمین رایگان است.

نماینده عالی دولت در هرمزگان عنوان کرد: برای خانواده‌های مشمول این طرح در هر شهرستان باید اراضی پشتیبان مشخص شود تا در صورت تقاضا برای دریافت، مشکلی برای اهدای زمین وجود نداشته باشد و خانواده‌ها بتوانند از این فرصت بهره مند شوند.

در این جلسه مدیران دستگاه‌های دخیل در حوزه مسکن و فرمانداران، گزارش آخرین اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن را ارائه و مسائل و مشکلات پیش رو را نیز بیان کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1439252

مهمترین اخبار ایران و جهان: